اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک خبر داد

برگزاری کارگاه‌های «آموزش خانواده» در مدارس آبیک

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از برگزاری کارگاه‌های «آموزش خانواده» برای اولیای دانش‌آموزان در مدارس این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگاه‌های «آموزش خانواده» در مدارس آبیک

احمد نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: کارگاه‌های آموزش خانواده با حضور اساتید مجرب و مربیان آموزش‌دیده دوره‌های آموزش خانواده و با سرفصل‌های معین برای والدین دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: اگر چه حضور در کارگاه‌های آموزش خانواده اجباری نیست اما هر یک از والدین دانش‌آموزان می‌توانند با حضور در کارگاه آموزش خانواده در پنج تا هفت جلسه دو ساعته از آموزش‌های لازم متناسب با مراحل رشد دانش‌آموزان و رده سنی و جنسی مختلف برخوردار شوند که البته ممکن است به دلیل پرسش و پاسخ والدین، جلسات سه ساعت هم به طول بیانجامد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: کتاب‌های آموزش خانواده که از سوی انتشارات انجمن اولیای مرکزی کشور چاپ شده به اولیای دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود که می‌توان به پیشگیری از اعتیاد، ازدواج و مهارت‌های زندگی اشاره کرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: به هر یک از والدینی که در کارگاه‌های آموزش خانواده شرکت کنند در پایان کارگاه، گواهینامه اعطا می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان اذعان داشت: با توجه به اینکه سیستم تعلیم و تربیت گسترده‌تر، متنوع‌تر و پیچیده‌تر شده و فرصت لازم برای تحقق این امر در مدرسه وجود ندارد، مطلوب است والدین تعامل بیش از پیش با متولیان امر تعلیم و تربیت داشته و در مدارس حضوری پررنگ داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک افزود: اگر بخواهیم یک بازنگری و بازآموزی و نگاه جدید بین خانه و مدرسه داشته باشیم باید حضور بهتر و بیشتر والدین دانش‌آموزان را با برگزاری جلسات و همایش‌ها در مدارس فراهم کنیم تا حضورشان به طور جدی‌تر استمرار داشته باشد؛ اگر چه احساس نیاز و انگیزه خانواده‌ها برای حضور در مدارس سال به سال بیشتر شده است.

این مسئول از برگزاری جلسات انجمن و اولیا در هفته پیوند اولیا و مربیان در مدارس شهرستان آبیک خبر داد و تصریح کرد: در این جلسات به تشریح مسائل تربیتی، ساختار جدید آموزش و پرورش، تغییرات کتب درسی و برنامه‌های مختلف پرداخته‌ می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک، اولیای دانش‌آموزان را بازوان فکری و کاری مدارس عنوان و  اضافه کرد: مربیان آموزشی و پرورشی مدارس باید از ظرفیت و توانمندی اولیای دانش‌آموزان برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت استفاده کنند.

انتهای پیام/77006/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول