اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس نهم:

پذیرش پروتکل الحاقی جزو توافقات نهایی ایران با گروه 1+5 است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: پذیرش رسمی پروتکل الحاقی از سوی ایران نیاز به تصویب در مجلس شورای اسلامی دارد و این پروتکل جزو توافقات نهایی ایران با گروه 1+5 است.

پذیرش پروتکل الحاقی جزو توافقات نهایی ایران با گروه 1+5 است

احمد بخشایش در گفت‎وگو با خبرنگار سیاسی فارس در اصفهان پیرامون مذاکرات دو روزه ژنو و دستاورد‌های این سفر اظهار کرد: مذاکرات اخیر تیم مذاکره‌کننده ایرانی با گروه 1+5 در ژنو یک آغاز بسیار خوبی بود.

وی اضافه کرد: مذاکرات به صورتی بود که منجر به تعیین یک نقشه راهی شد که در طول یک‌سال یا 6 ماهه آتی مشکلات حل و فصل شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وارد شدن هر دو گروه مذاکره‌ کننده بر روی مسائل جزئی و بحث کردن بر روی جزئیات طرح‌های پیشنهادی از جمله غنی‌سازی اورانیوم 20 درصد از دیگر مباحث مهم در این مذاکرات بود.

وی ادامه داد: انتظارات دو طرف مذاکره ‌کننده و مواضع ایران با نمایندگان گروه 1+5 در ژنو به صورتی بود که با یکدیگر بسیار متفاوت بوده است.

بخشایش با اشاره به پذیرش پروتکل الحاقی از سوی ایران تاکید کرد: پذیرش رسمی این پروتکل نیاز به تصویب در مجلس شورای اسلامی دارد و البته لازم به ذکر است که تا رسیدن به صحن علنی مجلس باید یک مسیر و روند قانونی را طی کند.

وی افزود: براساس نظرات رئیس گروه تیم مذاکره‌ کننده ایرانی و اخبار شنیده شده از دستگاه دیپلماسی کشور، پذیرش پروتکل الحاقی از سوی ایران از جمله توافقات نهایی ایران با گروه 1+5 است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با توضیح اینکه دستگاه دیپلماسی و نظام ایران به طور کلی در روند و جریان مذاکرات هسته‌ای خود با گروه 1+5 دو هدف را دنبال می‌کند، گفت: کاهش و لغو تحریم‌ها علیه ایران و بازگشت پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت به آژانس به عنوان این دو هدف محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده ایرانی با گروه 1+5 برای رسیدن به اهداف یادآور شده سه گام را در 6 ماه یا حداکثر یک‌سال برنامه‌ریزی کرده است.

بخشایش اضافه کرد: نکته‌ای که به صورت مشخص در مذاکرات اخیر نیز مکررا مطرح شد، برداشتن گام‌های موثر با هدف اعتماد‌سازی به صورت تدریجی از سوی هر دو طرف مذاکره‌ کننده است، اما از نقاط اختلاف نظر بین دو طرف مذاکره این بوده که چه شخصی موظف به آغاز کردن برداشتن این گام‌ها است.

وی با اشاره به صحبت‌های نتانیاهو درباره افزایش تحریم‌ها علیه ایران در پایان روز مذاکرات گفت: تیم مذاکره‌ کننده گروه 1+5 همواره بر دوش خود لابی صهیونیست را حس می‌کند، اما از آنجایی که صهیونیست‌ها و در رأس آنها نتانیاهو هیچ شناخت درستی از مردم ایران ندارند، به خیال خود تصور می‌کنند که افزایش تحریم‌ها سبب به زانو درآمدن ملت و نظام ایران می‌شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به اعتقاد من اگر قرار بر مذاکرات و یا روابطی هم بین آمریکا و ایران باشد، می‌تواند بدون گذر از دریچه اسرائیلی‌ها و لابی صهیونیست‌ها انجام شود.

انتهای پیام/63001/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول