اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردل در مجلس:

افزایش اعتمادسازی از اهداف مذاکرات آتی ایران با 1+5 است

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش اعتمادسازی یکی از مهم‌ترین اهداف مذاکرات آتی ایران با 1+5 است.

افزایش اعتمادسازی از اهداف مذاکرات آتی ایران با 1+5 است

حمیدرضا عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: مذاکرات ایران با گروه 1+5 در ژنو از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه ما به این مذاکرات با عنوان آزمونی برای سنجش صداقت غرب نگاه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایران و مواضع دیپلمات‌های ایرانی می‎تواند نقش بسیار مهمی در فرایند این مذاکرات داشته باشد، افزود: امروز موج موفقیت دیپلماسی عمومی ایران و همراهی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سرمایه بزرگی برای مذاکره‌کنندگان ایرانی است که باید از این سرمایه به نحو شایسته‌ای بهره بگیرند.

عزیزی با اشاره به مشکلات اقتصادی آمریکا و قرار گرفتن این کشور در آستانه ورشکستگی، تصریح کرد: این موضوع می‌تواند خودباوری افزون‌تری را به مذاکره‌کنندگان ایرانی ارائه کند، از این رو دستگاه دیپلماسی کشور باید با هوشیاری عمل کند، زیرا امروز چشم مسلمانان جهان و دوستداران ایران اسلامی به مذاکرات‌ آتی است و از این رو همراهی و همیاری با دولت یازدهم بسیار مهم و ضروری است.

نماینده مردم اردل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف مذاکرات آتی ایران با 1+5 افزایش اعتمادسازی است، اظهار کرد: کشورهای غربی نباید به مذاکرات آتی نگاه تاجرمسلکی داشته باشند، از طرف دیگر این مذاکرات باید در جهت کسب اعتماد ملت ایران ادامه یابد، زیرا در چند سال گذشته دیوار بی‌اعتمادی میان ملت ایران و کشورهای غربی ایجاد شده، از این رو غرب باید در جهت اعتمادسازی تلاش کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: تاکنون راهبرد اصلی آمریکا در خاورمیانه بر هم زدن ژئوپلتیک و توازن منطقه‌ای به نفع رژیم صهیونیستی بوده است و این فرصت خوبی است تا سخنان اخیر مقامات غربی را در رابطه با ایران سنجید.

وی افزود: بر همین اساس از هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای می‌خواهم ضمن افزایش تلاش خود در ورطه دیپلماسی بر اساس طرح راهبردی و در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت و با برنامه بلندمدت و دوری از روش‌های احساسی و ژورنالیستی مذاکره کند.

نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرف‌های مقابل هم باید بدانند ایران کشوری است قدرتمند، مستقل، با فرهنگ عاشورایی و ایرانی؛ پس باید از موضع برابر با ما گفت‌وگو کنند و در رفتار و گفتارشان صادق باشند.

انتهای پیام/68004/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول