اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

مدرک‌گرایی جایگزین فرهنگ کار شده است/ تمرکز 1.6 میلیون دانشجو بر 200 رشته تحصیلی

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بیش از دو هزار و 600 رشته دانشگاهی در کشور وجود دارد در حالی که یک میلیون و 600 هزار دانشجو در 200 رشته تحصیلی متمرکز شده‌اند و این امر از عوامل اصلی بیکاری در کشور است.

مدرک‌گرایی جایگزین فرهنگ کار شده است/ تمرکز 1.6 میلیون دانشجو بر 200 رشته تحصیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، کوروش پرند ظهر امروز در نشست با رئیس و کارکنان مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان باشت اظهار کرد: اجرای طرح ضربت به منظور آموزش، تولید، بازاریابی و فروش در کشور با توجه به تحریم‌های موجود و لزوم خوداتکایی در کشور ضرورت پیدا کرده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افزود: تاکنون بیش از 180 نقطه در سطح کشور جهت عملیاتی کردن طرح ضربت شناسایی شده و هم‌اکنون در حال اجرا است که این موضوع نشان‌دهنده اجرایی بودن این طرح است.

به گفته وی، اجرای طرح ضربت که اکنون از مرزهای سازمان فنی و حرفه‌ای فراتر رفته، افراد را به یک تولیدگر تبدیل می‌سازد که محصولات آن‌ها در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به فروش برسد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به این‌که ایجاد اشتغال در کشور باید به طور جدی پی‌گیری شود، عنوان کرد: اصلاح قوانین بانکی، رشد اقتصادی و رونق بازار کار از عوامل تاثیرگذار در زمینه اشتغال‌زایی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، افزود: طرح ضربت در راستای رسیدن به حماسه اقتصادی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین طرح‌های وزارت کار و سازمان فنی و حرفه‌ای است.

وی بیان کرد: بیش از دو هزار و 600 رشته دانشگاهی در کشور وجود دارد در حالی که یک میلیون و 600 هزار دانشجو در 200 رشته تحصیلی متمرکز شده‌اند و این امر از عوامل اصلی بیکاری در کشور به شمار می‌رود.

پرند ادامه داد: باید یک برنامه‌ریزی اصولی در زمینه کاریابی در کشور تدوین شود چرا که امروزه فرهنگ مدرک‌گرایی در کشور جایگزین فرهنگ کار شده است.

انتهای پیام/82007/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول