اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و کارگردان اثر «من و برادرم اقبال»:

هنر تئاتر نیازمند نگاه حرفه‌ای است

نویسنده و کارگردان اثر «من و برادرم اقبال» گفت: تقویت هنر تئاتر نیازمند نگاه حرفه‌ای است.

هنر تئاتر نیازمند نگاه حرفه‌ای است

محسن پورقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه، تئاتر هنر مادر است، افزود: با اهمیت به تئاتر می‌توان در رشد و ترقی کودک و نوجوان نقش اثرگذاری را داشت.

وی با توجه به اهمیت تئاتر در رشد کودک و نوجوان افزود: متنی که توسط نویسنده انتخاب و در راستای فعل و انفعالات تبدیل به نمایشنامه می‌شود می‌تواند در مسیر زندگی کودک و نوجوان تغییر مثبت ایجاد کرده یا برعکس اثر منفی در ذهن او داشته باشد.

نویسنده و کارگردان اثر «من و برادرم اقبال» اثرپذیری تئاتر را در فرهنگ خانواده‌ها مؤثر دانست و افزود: در سراسر دنیا از جمله کشور فرانسه تئاتر با فرهنگ خانواده‌ها عجین شده و حتی به عنوان یک ضرورت زندگی افراد به شمار می‌آید.

وی نقش تئاتر در فرهنگ خانواده‌ها را دارای دو مزیت دانست و افزود: وارد شدن تئاتر در برنامه خانواده‌ها می‌تواند بستر امنی برای گذراندن اوقات فراغت بوده و عاملی در بهبود تولید کیفی نمایش و در نتیجه بهتر شدن وضعیت اجتماعی و رفاهی مردم باشد.

پورقاسمی عدم توجه حرفه‌ای به تئاتر را از جمله مشکلات در این راستا دانست و افزود: حمایت‌های مختلف از سوی دولت در بهبود کیفیت تولید و انگیزه برای ایجاد آن می‌تواند موثر واقع شود.

وی با اشاره به جایگاه تئاتر ایران افزود: تئاتر در ایران از قدیمی‌ترین و ماندگارترین هنرهای نمایشی است که از تعزیه الهام می‌گیرد.

نویسنده و کارگردان اثر «من و برادرم اقبال» با اشاره به پیشینه جهانی تئاتر تعزیه ایران ادامه داد: سبک فاصله‌گذاری در تئاتر، از تعزیه ایران الهام گرفته است که کشورهایی نظیر روسیه از آن اثر پذیرفته‌اند.

وی عدم حمایت مالی را در مسیر تنزل تئاتر طی چند سال اخیر مؤثر دانست و افزود: ریشه‌یابی و ساماندهی در قسمت‌های مختلف نمایشی که اخیرآً نیز با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسیر خود را آغاز کرده است، می‌تواند در پیشرفت تئاتر جریان خوبی باشد.

پورقاسمی نداشتن سالن تخصصی تئاتر را از بزرگترین مشکلات تئاتر دانست و افزود: بسترسازی مناسب و بهره‌گیری از حامی مالی برای هنر تئاتر، می‌تواند زمینه تقویت آن را فراهم کند.

وی در پایان ریشه تئاتر کودک و نوجوان را در استان همدان دانست و افزود: با نام جشنواره کودک و نوجوان، نام استان همدان نیز در ذهن‌ها نقش می‌بندد و میزبانی همدان طی چند سال اخیر در کشور زبانزد بوده است.

انتهای پیام/89026/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول