اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان مطرح کرد

مصلای کاشان نخستین مصلی افتتاح شده در استان اصفهان

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، گفت: مصلای کاشان نخستین مصلی افتتاح شده در استان اصفهان است.

مصلای کاشان نخستین مصلی افتتاح شده در استان اصفهان

حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان در آستانه افتتاح مصلای بقیةالله‌الاعظم(عج) کاشان و برگزاری نخستین آیین عبادی سیاسی این شهرستان در مکان جدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: مردم مؤمن و متدین کاشان بعد از سه دهه نخستین نماز جمعه خود را در مصلی جدید که از تمامی مسائل امنیتی برخوردار است و پارامترها و استانداردهای لازم را برای تجمع گروهی در زیر یک سقف دارد اقامه می‌کنند.

وی افزود: پیش از این نماز جمعه کاشان در مسجد قدیمی حبیب بن موسی(ع) اقامه می‌شد که از استحکام و امنیت کافی برخوردار نبود و در صورت هرگونه اتفاقی، حوادث جبران‌ناپذیری را رقم می‌زد.

به گفته رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، مکان قدیمی مسجد حبیب بن موسی(ع) برای اقامه نماز جمعه، مکان مناسبی نبود و برای اقامه این نماز عبادی سیاسی نیاز به مکانی بود که از امنیت کافی و لازم برخوردار باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، مصلی‌های نماز جمعه استان را مقاوم تا هشت درجه ریشتر در برابر زلزله دانست و بیان داشت: مصلی‌های جمعه بعنوان مصلی‌های چند منظوره احداث شده است تا علاوه بر اقامه اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه از این مکان در زمان بحران‌های پیش‌بینی نشده به عنوان مکانی ایمن مورد استفاده عموم مردم شهرستان قرار بگیرد.

صالحیان با اشاره به افتتاح فاز نخست مصلی بقیةالله‌الاعظم شهرستان کاشان در تاریخ جمعه 26 مهرماه، افزود: از 20 مصلای در حال ساخت شهرستان‌های استان اصفهان، مصلی بقیةالله‌الاعظم شهرستان کاشان نخستین مصلی استان اصفهان است که با تکمیل فاز نخست آن به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، 19 مصلی در حال ساخت استان اصفهان با پیشرفت فیزیکی 20 تا 50 درصدی در حال ساخت است که برای تکمیل و بهره‌برداری از آنها نیاز به اعتبار است که در صورت تخصیص اعتبارات دولتی به ویژه کمک‌های مردمی روند احداث آنان شتاب بیشتری می‌گیرد.

صالحیان، بخش عمده اعتبارات مصلی‌ها را از طریق کمک‌های مردمی عنوان و تصریح کرد: نمازهای جمعه که در خدمت مردم و حکومت است و تمامی توطئه‌های دشمن در این پایگاه خنثی می‌شود نقطه آغاز تمامی راهپیمایی‌های عظیم محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت دولت در احداث مصلی‌ها را لازم است، ابراز داشت: همانگونه که خطیب نماز جمعه نیز مردم را نسبت به وقایع جامعه، نظام و مسائل و مباحث مختلف آگاه می‌کند می‌طلبد تا حکومت نیز برای کمک به ساخت مصلی‌ها عنایت بیشتری داشته باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان متذکر شد: مصلی‌ها مجموعه‌های فرهنگی شهرستان‌ها هستند که باید در طول هفته و تمامی ماه‌های سال و طی 24 ساعت شبانه‌روز با هدف سرویس‌دهی فرهنگی در خدمت مردم باشند.

به گفته وی، چراغ‌های مصلی‌های نماز جمعه امروز نباید به شکل سنتی قدیم و فقط روزهای جمعه هنگام اقامه نماز جمعه روشن شود و بعد از مراسم تا نماز جمعه هفته بعد خاموش باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، خاطرنشان کرد: مصلی‌های نماز جمعه باید هر روز و هر ساعت در ارائه کار فرهنگی از آموزش‌های مهارت‌ زندگی برای زنان خانه‌دار تا پرکردن ایام فراغت دانش‌آموزان و بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی مورد استفاده قرار گیرند.

صالحیان ادامه داد: برای مصلی‌های نماز جمعه کتابخانه، سالن‌های آمفی تئاتر، مجموعه‌های آموزشی، تخصصی، تفریحی، ورزشی و ... در نظر گرفته شده است تا به عنوان یک مجموعه فرهنگی در خدمت مردم باشند.

وی در پایان یادآور شد: در استان اصفهان 71 اقامه نماز جمعه توسط ائمه جمعه در سراسر استان اصفهان برگزار می‌شود و این افراد به دلیل داشتن اذن از مقام معظم رهبری علاوه بر اقامه نماز جمعه، نمازهای عیدین فطر و قربان را نیز برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/2406/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول