اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و کارگردان «اول بپرس چرا» مطرح کرد

ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر برای تئاتر خردسال

نویسنده و کارگردان «اول بپرس چرا» با بیان اینکه باید بر روی تئاتر در بخش خردسال سرمایه‌گذاری بیشتری شود، گفت: در این راستا، تنها اجرا در مهدهای کودک کافی نیست.

ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر برای تئاتر خردسال

نیاز اسماعیل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد:‌ در مقایسه با ولخرجی‌هایی که برای سینما صورت می‌گیرد وضعیت تئاتر رضایت‌بخش نبوده و مظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه تئاتر به ویژه کار کودک همیشه مخاطب خاص خود را دارد، افزود: نداشتن جای تمرین و درآمد از مشکلات عمده تئاتر و فعالان این عرصه محسوب می‌شود.

نویسنده و کارگردان «اول بپرس چرا» با اشاره به تأثیر هنر تئاتر در رشد شخصیت کودک و نوجوان تصریح کرد: به دلیل اجرای زنده در تئاتر، کودک، خود را در آن فضا تصور کرده و در نتیجه تئاتر تأثیر بسزایی بر روی کودکان و نوجوانان دارد.

وی با اشاره به تفکیک بخش خردسالان و کودک و نوجوان بیان داشت: کار در هر یک از این عرصه‌ها ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد و شیوه داستان‌گویی و ارتباط با مخاطب فرق می‌کند.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه باید بر روی تئاتر در بخش خردسال سرمایه‌گذاری بیشتری شود، یادآور شد: در این راستا، تنها اجرا در مهدهای کودک کافی نیست.

وی با اشاره به مشخصات تئاترهای خیابانی و صحنه‌ای ادامه داد: تئاتر صحنه‌ای، را خود مخاطب انتخاب می‌کند و برای تماشای آن هزینه کرده و در سالن می‌بیند.

نویسنده و کارگردان «اول بپرس چرا» با بیان اینکه تئاتر خیابانی به خصوص در بخش کودک و نوجوان باید بسیار جذاب و نو باشد تا مخاطب را جذب کند، ابراز داشت:‌ با توجه به اینکه موضوعات جذاب در محیط اطراف کودکان فراوان دیده می‌شود جذب آنان برای تماشای کار نمایشی بسیار سخت و مشکل است.

به گفته وی از ویژگی‌های یک نویسنده و کارگردان کار کودک در درجه نخست صداقت و سادگی مانند کودکان است زیرا نمی‌توان با اجبار و تظاهر مطلبی را به کودکان منتقل کرد.

اسماعیل‌پور با اشاره به شعار امسال جشنواره با عنوان «تئاتر و خانواده» گفت:‌ تعداد خانواده‌هایی که خود نیز تماشاگر دائمی تئاتر باشند بسیار کم است و تئاتر در بخش کودک و خردسال می‌تواند خانواده‌ها را نیز در کنار کودکان جذب کند.

وی در پایان با بیان اینکه باید از خردسالی، کودکان را با هنر تئاتر آشنا و علاقه‌مند کنیم، خاطرنشان کرد: زمانی که کودکان به کاری علاقه‌مند شوند خانواده‌ها را نیز به دنبال خود می‌کشانند و این گونه فرهنگسازی بهتر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول