اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوتبال جام آزادگان

پناه‌آفرین محکوم به پیروزی در 5 هفته متوالی شد

تیم فوتبال پناه‌آفرین قم در صورتی که در پی کسب مجوز صعود به مرحله دوم لیگ آزادگان است باید در هر پنج مسابقه آتی خود از سد حریفان عبور کند.

پناه‌آفرین محکوم به پیروزی در 5 هفته متوالی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امسال با توجه به شیوه جدید مسئولان سازمان لیگ آزادگان، بازی‌های لیگ دسته سوم در پنج گروه 12 تیمی به شکلی برگزار می‌شود که دیگر خبری از بازی‌های رفت و برگشت نیست و تیم‌ها تنها در 11 هفته به مصاف حریفان می‌روند.

نکته جالب توجه دیگر این است که تیم‌ها دیگر قرار نیست در بازی‌های رفت و برگشت میزبان یا میهمان رقبای خود باشند بلکه در نیمی از بازی‌های مرحله اول میزبان و در نیم دیگر میهمان حریفان هستند و بدین ترتیب سرنوشت تیم‌های صعود کننده از مرحله گروهی مشخص خواهد شد.

بر این اساس تیم فوتبال پناه‌آفرین که نماینده قم در فصل جاری رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان است در گروه اول مقدماتی در کنار 11 تیم دیگر در شش مسابقه میزبان و در پنج بازی دیگر میهمان است تا شانس خود را برای صعود از این مرحله بیازماید.

نماینده فوتبال قم در شش هفته سپری شده از بازی‌های این فصل تا کنون در سه بازی خانگی و سه مسابقه بیرون از خانه به میدان رفته است و بدین ترتیب در پنج هفته باقی مانده از لیگ مرحله نخست لیگ امسال باید در سه بازی خانگی و دو میهمانی حریفان بازی‌های حساسی برگزار کند.

این تیم در شش هفته‌ای که از بازی‌های این فصل لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان سپری شده است در چهار بازی به حریفان باخته، یک بازی را مساوی کرده و تنها یک بار موفق به کسب پیروزی شده است که این کارنامه به هیچ عنوان در شأن نماینده فوتبال قم نیست.

فاصله بین امتیازات تیم فوتبال پناه آفرین قم که هم اکنون با چهار امتیاز در مکان هشتم قرار دارد با تیم‌های اول و دوم جدول یعنی بام مشهد‌الرضا و استقلال قائمشهر که هر دو 14 امتیازی هستند 10 امتیاز است و نماینده قم با تیم‌های سوم و چهارم جدول که 11 امتیاز هستند هفت امتیاز فاصله دارد.

این شرایط نشان می‌دهد که پناه‌آفرین قم تقریباً شانسی برای صعود به مرحله دوم ندارد اما بر روی کاغذ اندک شانسی برای این تیم باقی مانده و آن هم در شرایطی است که پناه آفرین قم بتواند در پنج مسابقه آتی همه حریفان را با شکست مواجه کند.

در هفته ششم که با شکست چهار بر یک تیم پناه‌آفرین قم در خانه تیم بام مشهد‌الرضا همراه بود، در دیگر بازی‌های گروه نخست تیم شهدای ساری با چهار گل تیم اکباتان کوثر تهران را مغلوب کرد، گرند خراسان در خانه با یک گل به  امیرکلا باخت، پیروزی گرمسار با دو گل کاسپین چالوس را برد و استقلال قائمشهر در میهمانی شهرداری سمنان به برتری دو بر صفر رسید.

مسابقات فوتبال لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور در حالی پنج هفته دیگر ادامه می‌یابد که 60 تیم حاضر در این رقابت‌ها برای صعود به دسته بالاتر با یکدیگر رقابت می‌کنند و بر اساس تقسیم‌بندی و تصمیم کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال تیم‌های حاضر در لیگ امسال در پنج گروه 12 تیمی با هم جدال خواهند کرد که در نهایت دو تیم جواز حضور به دور بعد را کسب خواهند کرد.

در دور دوم این مسابقات 12 تیم برتر گروه‌های پنج‌گانه به همراه 14 تیم برتر فصل گذشته در دو گروه 13 تیمی گروه‌بندی می‌شوند و در نهایت دو تیم اول و دوم از هر گروه جواز حضور در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور را کسب خواهند کرد.

انتهای پیام/2258/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول