اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع آب شهرستان جم خبر داد

کمبود شدید آب شرب و منابع زیر زمینی در جم

رئیس اداره منابع آب شهرستان جم از کمبود شدید آب شرب و منابع زیر زمینی در جم خبر داد.

کمبود شدید آب شرب و منابع زیر زمینی در جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، محسن شهرثابت بعد از ظهر امروز در بازدید از منابع آب شهرستان جم اظهار داشت: شهرستان جم در بحث آب نیازمند توجه جدی است و همه مسئولان باید کمک و همراهی کنند.

وی از کمبود شدید آب شرب و منابع زیر زمینی در جم خبر داد و افزود: شهرستان جم هم‌اکنون با کمبود شدید آب شرب مواجه است و از نظر منابع زیرزمینی نیز در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان جم تصریح کرد: خشکسالی‌های پی‌درپی و بارندگی ناچیز در سال‌های اخیر عامل اصلی این موضوع است و امیدوار هستیم با تدابیر مسئولان شاهد رفع این مشکل مهم باشیم.

شهرثابت بر همت همه جانبه برای صرفه‌جویی در مصرف و تلاش برای نجات جم از این بحران تأکید کرد و یادآور شد: همه مسئولان باید دست به دست هم دهند و با کمک مردم برای رفع مشکلات اهتمام ورزند.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های پشت سر گذاشته شده در دشت جم و ریز، به طور سالانه شاهد افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی در این منطقه هستیم که این خود زنگ‌خطری جدی برای ساکنین و کشاورزان منطقه است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان جم اذعان داشت: با توجه به اینکه دشت جم و ریز دارای سفره زیرزمینی محدود است؛ با افت سطح آب امکان خشک شدن این سفره همانند تعدادی از دشت‌های کشور وجود دارد و باید فکری اساسی برای این امر صورت گیرد.

شهرثابت خاطرنشان کرد: مردم باید در مصرف آب دقت کنند و مسئولان نیز باید تدابیر لازم را به کار گیرند تا همواره شاهد پرآب بودن رودخانه‌ها و سفره‌های زیرزمینی باشیم و نباید کم‌کاری و اهمال در این مسیر صورت گیرد.

وی در پایان متذکر شد: شهرستان جم دارای اراضی مستعد کشاورزی است و بدون تردید با تقویت منابع زیرزمینی می‌توانیم در امر کشاورزی نیز به موفقیت لازم برسیم.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول