اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آبیک:

احداث سیلو گندم در آبیک ضروری است

معاون فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به این‌که این شهرستان قطب محصول گندم در استان قزوین است بر احداث سیلو در آبیک تاکید کرد.

احداث سیلو گندم در آبیک ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید بغدادی ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تبریک عید قربان اظهار داشت: چند سال است که برای احداث سیلو متقاضیانی برای اخذ زمین به فرمانداری آبیک مراجعه کرده‌اند و پس از اخذ زمین معلوم نیست به چه دلایلی زمین را رها کرده و پیگیری نشده است.

وی افزود: مشخص نیست چه استفاده‌ای از زمین‌ها شده است؛ به همین دلیل از مسئولان جهاد کشاورزی درخواست می‌کنیم اگر افراد متقاضی واقعاً قادر به احداث سیلو نیستند زمین‌ها را برگردانند و این موضوع را به طور جدی پیگیری شود.

این مسئول با اشاره به تاکید مسئولان استان قزوین مبنی بر اجرای طرح عدم خروج گندم از شهرستان آبیک تصریح کرد: این طرح زمانی ابلاغ شد که اواخر برداشت گندم بود و بیش از 70 درصد از گندم کشاورزان در شرکت‌ها و کارخانجات ماکارونی و آسیاب‌ها به فروش رفته بود و به دلیل نبود سیلو جمع‌آوری گندم به موقع وجود نداشت.

کشت محصولات با آب‌دهی کمتر در آبیک

بغدادی گفت: مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان آبیک باید در سوق دادن کشاورزان به سمت مکانیزه کردن اراضی، کشت محصولات با آب‌دهی کمتر، بازدهی و بهره‌وری بالا و استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای و بارانی با برنامه‌ریزی مدون گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی با اشاره به هدررفت آب در مسیرهای طولانی کانال‌های آب کشاورزی افزود: با توجه به این‌که حدود 20 درصد از آب‌ها در مسیرها به هدر می‌رود، مطلوب است کانال‌هایی در این مسیرها احداث شود تا از پرتی آب جلوگیری شده و بسیاری از اراضی را بتوان سیراب کرد.

این مسئول ادامه داد: در شهرستان آبیک، کشاورزان معمولی و خرده‌پا بیش از چهار هکتار زمین کشاورزی دارند که باید به سمت کشت متناوب روی آورده و محصولاتی کشت کنند که آب کمتر و بازدهی بیشتر دارد.

معاون فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به پرداخت تسهیلات برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: مقرر شده بود که 200 نفر از مددجویان از این تسهیلات بهره‌مند شوند ولی تاکنون 30 نفر از این تسهیلات برخوردار شده‌اند.

بغدادی اظهار امیدواری کرد که اعتبارات تسهیلات در بخش کشاورزی تا پایان امسال تخصیص یابد نه این‌که مانند سال گذشته در اسفندماه اختصاص پیدا کند که حجم کار بانک‌ها بالا است و با توجه به بسته شدن حساب‌های مالی، مدیران شعبات بانک‌ها با مشکل مواجه شوند.

انتهای پیام/77006/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول