اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز عید قربان قروه:

نرمش قهرمانانه دچار لرزش و لغزش نشود

امام جمعه موقت قروه گفت: نرمش قهرمانانه مدنظر رهبری نباید آمیخته به لرزش و لغزش شود.

نرمش قهرمانانه دچار لرزش و لغزش نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام بلال عربیان در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با بیان این مطلب گفت: دولتمردان ما باید در مسیر رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری حرکت کنند و فریب خنده‌های شیطانی حکام آمریکایی را نخورند.

وی افزود: اگر امام راحل در قید حیات بودند، خطاب به برخی دولتمردان می‌فرمودند که «به کجا می‌روید؟»

خطیب موقت جمعه قروه با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، شتاب و اصرار بر ایجاد ارتباط با آمریکا را بی‌مورد دانست و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در این باره فصل‌الخطاب همه ماست.

عربیان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم و له می‌کنیم» و این یعنی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی.

حج، درس بندگی است

امام جمعه موقت قروه در ادامه مهم‌ترین درس حج را بندگی و اطاعت‌پذیری از خدای متعال عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین فلسفه حج همان دگرگونی اخلاقی است که در انسان‌ها به وجود می‌آورد.

عربیان روح حج را روح عبادت، توجه به خدا و روح سیاست و توجه به خلق دانست و افزود: حج عامل موثری برای وحدت صفوف مسلمانان است و عامل مبارزه با تعصبات ملی و نژادپرستی و محدود نشدن در حصار مرزهای جغرافیایی است و وسیله‌ای برای انتقال اخبار سیاسی کشورهای اسلامی از هر نقطه به نقطه دیگر است.

وی با اشاره به ابعاد فرهنگی حج تصریح کرد: ارتباط قشرهای مسلمانان در ایام حج می‌تواند به عنوان مؤثرترین عامل مبادله فرهنگی و انتقال فکرها درآید به ویژه با توجه به اینکه اجتماع شکوهمند حج، نماینده طبیعی و واقعی همه قشرهای مسلمانان جهان است.

به گفته خطیب موقت جمعه قروه، برخلاف آنچه بعضی فکر می‌کنند، استفاده از کنگره عظیم حج برای تقویت پایه‌های اقتصادی کشورهای اسلامی نه تنها با روح حج منافات ندارد بلکه طبق روایات اسلامی یکی از فلسفه آن را تشکیل می‌دهد.

وی شگفت‌انگیزترین حکمت مشهود در حج را احساس وحدت و همبستگی اعلام کرد و گفت: حج نقطه اشتراکی است که همه مسلمانان فارغ از هر رنگ و مذهب و نژاد در آن گردهم می‌آیند تا شکوه وحدانیت و عظمت اتحاد دنیای اسلام را جلوه‌گر شوند.

وی حج را نقطه پیوند عبادت و سیاست اعلام و اظهار داشت: حج، نمایش قدرت، عزت و شکوه جهانی اسلام بوده و مایه تزلزل قدرت‌های پوشالی استکبار است و به همین دلیل در طول تاریخ، همه کسانی که منافعشان با پویا شدن حج به خطر می‌افتد، همواره کوشیده‌اند این فریضه الهی را تحریف کنند.

انتهای پیام/79009/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول