اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

نرمش قهرمانانه به معنای چرخش در سیاست‌ها نیست

امام جمعه قم گفت: در طرح مسئله نرمش قهرمانانه، بحث از نرمش و نه چرخش و سخن از قهرمانانه و نه ذلیلانه است.

نرمش قهرمانانه به معنای چرخش در سیاست‌ها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: ایشان در هنگام شهادت به فرزندشان یعنی امام جعفر صادق(ع) وصایایی کردند که همه آن‌ها به درستی انجام شد.

وی افزود: 20 مهرماه سالروز شهادت زائران ایرانی بیت‌الله الحرام است که تنها به جرم برائت جستن از استکبارگران به خاک و خون کشیده شدند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

امام جمعه قم با بیان اینکه پیشرفت جامعه اسلامی باید در همه ابعاد باشد، عنوان داشت: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان بر رشد علمی ایران اسلامی تاکید کردند، زیرا دشمنان همواره به دنبال این مسئله هستند که کشورهای مسلمان را از پیشرفت باز دارند.

وی ادامه داد: از دیگر مناسبت‌های این هفته روز عرفه است؛ در روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) نقل شده که «خداوند در هیچ روزی مانند عرفه بندگانش را از آتش دوزخ نجات نمی‌دهد».

سعیدی سالروز شهادت مسلم بن عقیل و هانی را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: امیدواریم ملت ایران مانند شهیدان و ایثارگران خود در بیعت با امام و رهبر خود ثابت قدم باشند تا ایشان هیچ‌گاه احساس تنهایی نکنند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با اشاره به هفته ناجا و اهمیت کار پلیس گفت: به برکت فعالیت‌های نیروهای انتظامی احکام دینی در جامعه‌ای امن پیاده می‌شوند و این امنیت نیز به دست پلیس و با اذن خداوند در جامعه حاکم شده است.

وی به فرا رسیدن عید سعید قربان اشاره کرد و افزود: همانطور که پیامبر بزرگ الهی، حضرت ابراهیم(ع) فرزند خود را برای اجرای فرمان خداوند به قربان‌گاه برد، مردم ایران نیز در دوران جنگ تحمیلی و هر زمانی که اسلام و انقلاب نیاز به فداکاری داشته‌اند، فرزندان خود و جان و مالشان را در راه دین الهی فدا کردند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث رابطه و مذاکره با بعضی دولت‌ها اشاره کرد و گفت: مسائل راهبردی سنگ‌بنای ایجاد رابطه یا قطع رابطه با برخی کشورها هستند؛ دشمنان ما جزو همان گروهی هستند که قرآن کریم در مورد آن‌ها می‌گویند حاضرند پیامبر خدا را از سرزمین مادری خود بیرون کنند و اگر بر مسلمانان تسلط یابند به هر وسیله ممکن کینه خود را ابراز خواهند کرد، ضمن اینکه در همین شرایط هم به وسیله زبان خود به آزار و اذیت مسلمانان می‌پردازند.

امام جمعه قم با اشاره به هجمه رسانه‌ای غرب علیه اسلام و ایران عنوان داشت: قرآن‌سوزی، کشیدن کاریکاتور حضرت محمد(ص) و استفاده از رسانه‌های مختلف علیه مکتب ناب شیعه از جمله کارهایی است که ابرقدرت‌ها علیه مسلمانان به کار می‌گیرند و اگر هم مسئله هسته‌ای یا حمایت از سوریه و حزب‌الله را مطرح می‌کنند تنها بهانه‌جویی می‌کنند و هدف اصلی آن‌ها دور ساختن ما از اسلام حقیقی و کشاندن مسلمانان به کفر است، ضمن اینکه برخوردهای بسیار زننده و تحقیرآمیزی هم با عناصر خودفروخته دارند که نمونه آن را می‌توان در شیوه برخوردشان با حسنی مبارک و معمر قذافی مشاهده کرد.

وی با تاکید بر پیروی از بیانات رهبر معظم انقلاب در سیاست خارجی و طرح مسئله نرمش قهرمانانه از سوی ایشان تصریح کرد: در اینجا بحث از نرمش و نه چرخش و سخن از قهرمانانه و نه ذلیلانه شده، بنابراین دشمنان باید بدانند که ملت ایران با تاسی به سیدالشهدا(ع) دست سازش و تسلیم به سوی هیچ دولت و کشوری دراز نمی‌کند.

سعیدی در خاتمه ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی اخیر در کشورهایی چون پاکستان و عراق بیان داشت: این هم نقشه دشمنان اسلام است تا کشورهای مسلمان‌نشین را ناامن کرده و جنگ فرقه‌ای به راه بیندازند زیرا علاوه بر اینکه شیعیان را به خاک و خون می‌کشند، دستشان به خون اهل سنت هم آلوده‌ است؛ مزدوران آن‌ها نیز سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه و گروه‌های تکفیری هستند اما مرجعیت شیعه به ویژه در عراق با پی بردن به نقشه‌های شوم آنان به دنبال جلوگیری از بروز جنگ مذهبی و اختلاف میان پیروان مذاهب گوناگون اسلامی است.

انتهای پیام/78004/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول