اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی هوایی سپاه:

پایبندی به اصول ارزشمند نظام از ویژگی‌های نرمش قهرمانانه است

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی هوایی سپاه گفت: پایبندی به اصول ارزشمند نظام از ویژگی‌های نرمش قهرمانانه است.

پایبندی به اصول ارزشمند نظام از ویژگی‌های نرمش قهرمانانه است

حجت‌الاسلام سید احمد محی‌الدین میرمرشدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره تحلیل خود از نرمش قهرمانانه، اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب 40 سال پیش برای نخستین بار از این واژه ترکیبی استفاده کردند.

وی بیان کرد: 40 سال پیش رهبر معظم انقلاب در کتابی که خود در ارتباط با زندگی امام حسن(ع) مرقوم کرده بودند در مباحث مربوط به صلح امام حسن(ع) به واژه نرمش قهرمانانه برای اولین بار اشاره کردند.

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی هوایی سپاه گفت: رهبر معظم انقلاب تعبیرشان در آن کتاب این است که امام حسن (ع) در آنجا تن به نرمش قهرمانانه دادند و دلیلشان هم محتوای صلح‌نامه است.

میرمرشدی اذعان کرد: من بر این اعتقاد دارم  که منظور رهبر معظم انقلاب از بکار بردن واژه نرمش قهرمانانه در این زمان، هرگز این نیست که دقیقاً زمان حال حاضر مثل زمان امام حسن(ع) است، چرا که آن زمان مردم پشت سر امام خود نبودند ولی اکنون مردم ایران با قوت پشت ولی فقیه زمانه خود ایستادند.

وی متذکر شد: هدف رهبر معظم انقلاب از بکار بردن واژه نرمش قهرمانانه قبل از سفر مهم هیئت دیپلماسی ایران به نیویورک، دادن فرصت به نظام دیپلماتیک بود و تاکید کردند، نرمش دستگاه دیپلماسی در مقابل حریف نرمش تسلیم مآبانه و ذلت آور نباشد بلکه باید نرمش قهرمانانه باشد.

نماینده سابق ولی‌فقیه در نیروی هوایی سپاه تصریح کرد: از جمله شاخصه‌ها و ویژگی‌های اصلی نرمش قهرمانانه، پایبندی و ایستادگی بر اصول ارزشمند نظام و همچنین معیارهای دینی است.

میرمرشدی ابراز کرد: در کل شرایط پیش روی دستگاه دیپلماسی امیدوار کننده است، البته دولت هم نیاز به زمان بیشتری دارد و همراهی مردم دراین زمینه مهم تلقی می‌شود.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به دادن پیام رهبر معظم انقلاب در عرصه دیپلماسی به جهان از یک محیط نظامی و ارتشی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دادن پیام عدم اعتماد مردم ایران به آمریکا از یک محیط نظامی-امنیتی دومین پیامی بود که رهبر معظم انقلاب براساس شاخصه‌های دیپلماسی در جهان به سمت دولتمردان آمریکایی مخابره کردند که این حرکت حاکی از نشان دادن امادگی دفاعی ایران به مستکبران و میزان اعتماد و اطمینان به نیروهای نظامی-امنیتی داخلی برای مقابله با دشمنان نظام بود.

انتهای پیام/63001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول