اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

گلستانی‎ها آماده استقبال از عید قربان + تصاویر

اقشار مختلف مردم استان گلستان از روزهای گذشته آماده استقبال از عید بزرگ قربان هستند.

گلستانی‎ها آماده استقبال از عید قربان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عید سعید قربان، عید دوستی و همگرایی و از بین بردن کینه و کدورت‌ها و همسویی برای تمام مسلمانان جهان است و حج گردهمایی بزرگی که وحدت مسلمانان را به نمایش می‌گذارد و همچنین فرصتی است تا دست نیازمندان را در این روز با سعادت گرفت و خود بزرگ‌بینی، کبر و غرور را برای همیشه از بین برد و انفاق را پیشه کرد.

اقشار مختلف مردم استان گلستان همانند تمامی مسلمانان ایران و جهان همگام با زائران خانه خدا در تکاپوی استقبال از عید بزرگ قربان هستند و خود را برای برگزاری این جشن بزرگ آماده می‌کنند.

کشتن حیوان در مراسم قربانی به منظور کشتن نفس اماره است و مرد خداشناس با شمشیر برنده ایمان و عقل حیوان نفسی که دائم وی را به کارهای زشت وا می‌دارد مقتول سازد و خانه دل را از نفس لئیم پاک گرداند و آن را در راه حق و پیشگاه محبوب قربانی و حج اکبر نماید.

از صبح امروز که برای تهیه گزارش به سطح خیابان‎های مختلف گرگان و شهرهای همجوار رفتم در هر میدان و معبر اصلی شهر بنرهای مختلفی برای اطلاع‎رسانی محل‎های فروش گوسفند زنده و ذبح آن به چشم می‎خورد.

چهارشنبه بازار گرگان، بلوار الغدیر، جاده منتهی به روستای زنگی‎محله و مکان‎های دیگر امروز شور و هیجان خرید گوسفند قربانی و مردمی که با شور و شوق خود را برای کشتن قربانی در راه خدا آماده می‌کردند به خود می‎دید.

گوسفند زنده هر کیلوگرم 12 هزار تومان

قربان اسدی یکی از فعالان در این حوزه که حدود 20 سال است هم دامداری دارد و هم قصاب است در گفت‎‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: از روزهای گذشته که به عید قربان نزدیک می‎شدیم به طور طبیعی اشتیاق مردم برای خرید دام زنده بیشتر شد.

وی در ادامه در پاسخ به تفاوت قیمت‎ها از حدود یک ماه پیش تا امروز گفت: اگر حدود بیست روز پیش فرد قصد خرید گوسفند زنده داشت می‎توانست هر کیلوگرم گوسفند زنده را بین 10 هزار تومان تا 10 هزار و 500 تومان خریداری کند.

اسدی اضافه کرد: اما امروز هر کیلوگرم گوسفند زنده 11 هزار و 12 هزار تومان است و اگر گوسفندی از 30 کیلوگرم بیشتر شود قیمتش پایین‎تر می‎آید.

پس از تهیه یک گزارش میدانی در گرگان به سمت شهر آق‎قلا در نزدیکی گرگان رفتیم تا حال و هوای اهل سنت و ساکنان ترکمن این استان سرسبز را نیز جویا شویم.

پس از وارد شدن به شهر آق‎قلا و حرکت به سمت بازار اصلی خرید دام زنده، از دور دست حجم بالای جمعیت حاضر در مکان مشخص برای خرید دام زنده نشان دهنده شور و هیجان ترکمنان ساکن گلستان برای استقبال از عید بزرگ قربان بود.

یک دامدار ترکمن که 45 سال سن دارد به خبرنگار فارس از گرگان گفت: از دو ساعت گذشته که در این مکان آمدم 25 گوسفند داشتم که در حال حاضر چهار تا از آنها باقی مانده است.

وی ادامه داد: هر سال که می‎گذرد به برکت این روز عزیز و مهم درآمد من هم بیشتر می‎شود.

این دامدار ترکمن اضافه کرد: خدا را شکر امروز استقبال مردم برای خرید گوسفند زنده خیلی خوب بوده است.

یک نوجوان 15 ساله که مشغول فروش گوسفند زنده بود در ادامه بیان کرد: این عید برای همه مسلمانان بسیار ارزشمند است.

وی گفت: در سنت ما برای این عید سه روز جشن می‎گیرند و ترکمن‎ها بسیار خوشحالند که در این روز می‎دانند برای همه مسلمانان میزبان خوبی باشند.

این نوجوان 15 ساله تاکید کرد: هرساله علاوه بر ترکمن‎ها حتی مسلمانان فارس نیز می‎آیند و به ما تبریک می‎گویند و ما نیز از آنها پذیرایی می‎کنیم.

وقتی از این نوجوان قیمت گوسفندانش را پرسیدیم وی نیز هر کیلو گوسفند را 12 هزار تومان اعلام کرد و گفت: امسال قیمت تغییر زیادی نداشته و من 10 روز پیش همین گوسفند را 11 هزار تومان فروخته‎ام.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بر اساس این گزارش در کنار شور و هیجان مسلمانان استان گلستان برای استقبال از جشن و عید بزرگ قربان، دامداران و بازار اقتصادی دام زنده نیز با مردم همراه بوده و افراد زیادی با رضایتمندی از قیمت‎‎ها برای خرید دام زنده آمده‎اند تا مقدمات برگزاری این جشن را فراهم کنند.

---------------------------------

عکس و گزارش: سالار احمدی

---------------------------------

انتهای پیام/83004/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول