اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران:

مشکلات عمده گچساران با تکمیل پروژه‌ها برطرف می‌شود/ زیرگذر پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های گچساران بخش عمده‌ای از مشکلات این شهرستان در حوزه‌های عمران و اشتغال برطرف می‌شود.

مشکلات عمده گچساران با تکمیل پروژه‌ها برطرف می‌شود/ زیرگذر پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید موسی خادمی عصر امروز در نخستین سفر خود به گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهرستان اظهار کرد: هدف اصلی ما هم دیدار از مردم و هم بازدید از پروژه‌های عمرانی گچساران از جمله چندین پروژه مهم این شهرستان بود.

وی افزود: البته این بازدید، بازدید کاملی نبود و بیشتر هدف ما آشنایی با کلیات موضوعات و آخرین وضعیت پروژه‌های گچساران بود.

تأمین اعتبار تکمیل آب‌رسانی از سد کوثر در دست اقدام است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر بتوانیم پروژه‌های مهم و راهبردی گچساران را احیا و فعال کنیم، بسیاری از مشکلات موجود این شهرستان از جمله بیکاری حل می‌شود.

خادمی با اشاره به وضعیت آب شرب گچساران گفت: مقدار زیادی از این کار انجام شده و بخش کمی از موضوع مانده که آب را به همه مناطق گچساران برسانیم و تکمیل این پروژه در حال تأمین اعتبار است.

وی ادامه داد: آب‌رسانی گچساران از سد کوثر پروژه‌ای بزرگ بود که خوشبختانه بخش عمده‌ای از این کار انجام شده که تقریبا چند روز پیش این آب به گچساران تزریق شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه آبیاری دشت امامزاده جعفر(ع) و ماهور باشت عنوان کرد: این پروژه بسیار مهم بوده که حدود 3 هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی گچساران را آبیاری می‌کند و ما آنجا فرصت ایجاد باغات همچنین ایجاد زراعت را به دست خواهیم آورد.

پتروشیمی گچساران 30 درصد پیشرفت دارد

خادمی تأکید کرد: با ایجاد باغات باید صنایع تبدیلی نیز ایجاد شود که با این کار زنجیره صنعتی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به بازدید از تقاطع غیر هم‌سطح همجوار مکان آرامگاه گچساران افزود: پروژه بزرگ دیگری که مورد بازدید قرار گرفت، پتروشیمی گچساران بود که این پروژه علاوه بر اهمیت ویژه از جنبه دیگری نیز سبب را‌ه‌اندازی صنایع پایین‌دستی در گچساران و بالادستی در شهرهای همجوار می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که پروژه پتروشیمی گچساران فعال بوده و پیشرفت بالای 30 درصد بوده، یادآور شد: بخش عمده‌ای از تجهیزات این پروژه وارد کشور شده و بخش دیگری در حال ترخیص است که امیدواریم این پروژه به نتیجه برسد تا بخشی از مشکلات بیکاری این شهرستان برطرف شود.

خادمی، زیرگذر گچساران را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این شهرستان در سال‌های اخیر دانست و بیان کرد: این پروژه مشکلاتی برای مردم گچساران ایجاد کرده اما کار پیشرفت مطلوبی داشته و بر اساس گزارشات رسیده این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت پروژه‌های عمرانی گچساران خاطرنشان کرد: در صورت که پروژه‌های گچساران از جمله پتروشیمی و آبیاری 3 هزار و 500 هکتاری دشت امامزاده جعفر(ع) را به نتیجه برسانیم، بسیاری از مشکلات گچساران در حوزه‌های اشتغال و عمران برطرف می‌شود.

انتهای پیام/82001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول