اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از سال‌ها انتظار

تقاطع غیر هم‌سطح گچساران با اعتبار 60 میلیارد ریال افتتاح شد

پروژه تقاطع غیر هم‌سطح ورودی گچساران پس از سال‌ها انتظار مردم و مسئولان، با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اعتبار افزون بر 60 میلیارد ریال افتتاح شد.

تقاطع غیر هم‌سطح گچساران با اعتبار 60 میلیارد ریال افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز از برخی پروژه‌های روستایی و شهری این شهرستان بازدید کرد.

افتتاح و بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیر هم‌سطح گچساران از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به گچساران بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه اظهار کرد: ورودی بهشت زهرای این شهرستان با حجم بالای ترافیک و وقوع سوانح رانندگی به‌ویژه در روزهای پنج‌شنبه و ایام تعطیل روبه‌رو است.

فرامرز انصاری یادآور شد: کاهش بار ترافیک، دسترسی روستای سراب‌ننیز و کاهش تصادفات در این منطقه، بالا رفتن ضریب ایمنی با توجه با اجرای فاز دوم کمربندی در سال جاری را از دیگر مزیت‌های بهره‌برداری از تقاطع غیر هم‌سطح در ورودی گچساران است.

وی روان‌سازی بار ترافیکی ورودی و خروجی گچساران، عدم بروز حوادث رانندگی و نیز صرفه‌جویی چشمگیر در زمان و مصرف انرژی را از بارزترین مزایای ساخت تقاطع غیر هم‌سطح در ورودی شهر گچساران عنوان کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران با بیان اینکه احداث پل‌های غیر هم‌سطح در بهبود وضعیت ترافیک مؤثر است، افزود: با وجود اجرای طرح‌های مختلف برای کاهش ترافیک، باز هم ناهنجاری ترافیک سنگین مخل نظم شهری است.

اعتبار 60 میلیارد ریالی برای افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح گچساران

انصاری عنوان کرد: فاز نخست تقاطع غیر هم‌سطح گچساران از شهریور سال 85 آغاز و فاز دوم آن از سال 88 آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه ساخت و بهره‌برداری از این تقاطع هم‌سطح با احتساب تأمین اعتبار لازم برای تملک املاک در مسیر طرح و تحصیل حریم آن سبب کندی در اجرای این پروژه شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران طول محور روگذر تقاطع غیر هم‌سطح ورودی گچساران را افزون بر 3 کیلومتر و طول کل رمپ‌ها و لوپ‌های پروژه را 4 هزار و 200 متر عنوان کرد.

انصاری بیان کرد: در این تقاطع 14 دستگاه پل ساخته شده که 11 دستگاه پل بین دهانه‌های دو تا هشت متری و سه پل دیگر هم بین دهانه‌های دو متری واقع شده است.

وی با اشاره به این‌که افزون بر 60 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: محل تأمین اعتبار پروژه ساخت تقاطع غیر هم‌سطح گچساران از اعتبارات ملی و استانی تأمین شده است.

انتهای پیام/82014/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول