اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان:

افزایش تغییر حجم نقدینگی ارزش پول ملی را کاهش می‌دهد

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان گفت: تغییر بیش از اندازه در حجم نقدینگی موجب عدم تعادل‌های اساسی اقتصادی و تغییر ارزش پول ملی شده و زیان آن متوجه تمام جامعه می‌شود.

افزایش تغییر حجم نقدینگی ارزش پول ملی را کاهش می‌دهد

محمود ابراهیمی تودرواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره ویژگی‌های بانکداری اظهار کرد: بانکداری دارای شش ویژگی مهم است.

وی استفاده وسیع از وجه نقد و معادل نقد شبه پول را سپرده نامید و افزود: این سپرده برای حفظ اعتماد عمومی به طور کامل به صورت دیداری و یا در انتهای دوره «سررسید» و در مواقعی قبل از سررسید پرداخت می‌شود.

*ویژگی آسیب‌پذیری نظام بانکی در مقابل متغییرهای اقتصادی بانک‌ها

این مسئول، آسیب‌پذیری در مقابل متغییرهای اقتصادی بانک‌ها به لحاظ ماهیت فعالیت‌های خود در مقابل متغییرهای اقتصادی مانند تغییرات نرخ تورم، نرخ ارز، نرخ سود، اشتغال، نقدینگی و... را دومین ویژگی مهم بانکداری برشمرد.

وی، با اشاره به افزایش حداقل نرخ سود مورد انتظار در بازار، تصریح کرد: بانک‌ها می‌توانند به سرعت بدهی‌ها را تبدیل به دارایی‌های سودآور کنند.

ابراهیمی‌تودرواری، پاسخگویی به انتظارات جامعه و حفظ منافع عمومی را از دیگر ویژگی‌های بانکداری ذکر کرد و گفت: بانک‌ها ابزار مهمی برای اعمال سیاست‌های مختلف حاکمیتی دولت از جمله سیاست‌های پولی و اجرایی برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور هستند.

*بانک بنگاه اقتصادی سودآور

وی با اشاره به اینکه بانک یک بنگاه اقتصادی برای کسب سود و حفظ منافع سرمایه‌گذاران و بنگاه اجتماعی است، افزود: بانک موجب رفاه جامعه می‌شود.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان، ادامه داد: بی‌توجهی نسبت به کسب رضایت و منافع عمومی، بروز تقلبات و سوء‌استفاده‌ها در نظام بانکی اعتماد عمومی نسبت به بانک‌‌ها را خدشه‌دار می‌کند.

وی، درگیری بانک‌ها با ریسک مختلف را از ویژگی‌های دیگر بانکداری نامید و تصریح کرد: ریسک اعتباری از دیگر ویژگی بانکداری است.

ابراهیمی‌تودرواری، ریسک بازار، ریسک نقدینگی و ریسک عملیاتی را از جمله ویژگی‌های بانکداری ذکر کرد.

*ویژگی بانک‌ها در اتکا به اعتماد عمومی/سرعت تغییر دنیای بانکداری

وی، اضافه کرد: نسبت اهرمی بالا که سرمایه بانک‌ها در مقایسه با دیگر موسسات تجاری بسیار کم است و اتکا به اعتماد عمومی از جمله ویژگی‌های بانکداری محسوب می‌شوند.

این مسئول، با بیان اینکه دنیای بانکداری به سرعت در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: جهانی شدن اقتصادی و ظهور بانک‌های بین‌المللی، ایجاد مجتمع‌های مالی، افزایش سرعت در عرصه نوآوری‌های مالی، ظهور بانکداری الکترونیکی، کارت هوشمند و... فعالیت بانکداری را هر روز پیچیده‌تر و با ریسک بالقوه بیشتر می‌کند.

وی، یادآور شد: در سال‌های اخیر با تغییر نگرش حاکم بر فضای اقتصادی کشور و تاسیس بانک‌های دولتی نظام بانکی کشور تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

ابراهیمی‌تودرواری، تعامل فعال با نظام بانکداری بین‌المللی و افزایش تدریجی سهم نظام بانکی در بانکداری داخلی و بین‌المللی مستلزم ارتقای آگاهی‌های علمی و تخصصی مدیران و کارکنان شبکه بانکی کشور و انتقال آن به آحاد مردم با جدیدترین نظریه‌ها و شیوه‌های علمی بانکداری است.

*نقش مهم بانک‌ها در اقتصاد بازار/تغییر ارزش پولی با تغییرات زیاد حجم نقدینگی

وی، با تصریح بر  اینکه بانک‌ها در اقتصاد مبتنی بر بازار نقش فعال در تجهیز و تخصیص منابع مالی دارند، متذکر شد: فعالیت بانک در گرو حفظ اعتماد سپرده‌گذاران، بازارهای مالی و موسساتی است که منابع آن را تامین می‌کند.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان، یادآور شد: منافع عمومی ایجاب می‌کند که میزان نقدینگی در جامعه باید مناسب با عرضه بالا و خدمات باشد.

وی تغییر بیش از اندازه در حجم نقدینگی را موجب عدم تعادل‌های اساسی اقتصادی و تغییر ارزش پول ملی دانست و متذکر شد: زیان این امر متوجه تمام جامعه می‌شود.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول