اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خبر داد

اعدام 23 قاچاقچی مواد مخدر در دو سال اخیر

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت:‌ در دو سال اخیر با رسیدگی به پرونده قاچاقچیان مواد مخدر، 23 نفر از سوداگران مرگ در این استان اعدام شدند.

اعدام 23 قاچاقچی مواد مخدر در دو سال اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، غلامعلی رضایی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت:‌ برخورد قاطع با سوداگران مرگ همچنان ادامه دارد و پرونده بعضی از قاچاقچیان در مرحله نهایی رسیدگی است که با صدور حکم شاهد برخورد جدی با آنها هستیم.

وی به کاهش زمان رسیدگی پرونده‌های قضایی اشاره کرد و افزود: ‌در حال حاضر متوسط رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی استان کمتر از دو ماه است.

رضایی تصریح کرد: ‌ما سعی خودمان را به کار گرفتیم تا این زمان رسیدگی در سال‌های آینده به کمتر از یک ماه برسد تا مراجعان به سرعت تعیین تکلیف شوند.

این مسئول با اشاره به نقش امنیت و عدالت در جامعه، اجرای صحیح عدالت را ضامن سلامت جامعه و استحکام حکومت دانست.

وی با بیان اینکه خط قرمز دستگاه قضا قانون است، خاطر نشان کرد: با کسانی که قصد دور زدن قانون را داشته باشند در هر پست و مقامی به شدت برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: قضات باید در اجرای حکم، خدا را شاهد و ناظر اعمال خود ببینند و عمل به قانون را مهمترین رسالت خود بدانند.

رضایی صدور احکام قوی طبق قانون را نشان‌دهنده سلامت و صلابت دستگاه قضایی ذکر کرد و ادامه داد: ما در مقابل تک تک اعمال خود پاسخگو در مقابل خداوند، وجدانمان و مردم هستیم و نهایت تلاش‌ها باید به کسب رضای خدا و رضایتمندی مردم از عملکردمان منتهی شود.

وی بار دیگر به سوداگران مرگ هشدار داد جزای آنهایی که جوانان مردم را آلوده مواد افیونی می‌کنند و موجب فروپاشی خانواده‌ها می‌شوند فقط مرگ است.

رضایی بیان کرد: موج اعدام‌های اخیر سوداگران مرگ در اردبیل همچنان تا ریشه‌کن شدن این بلای خانمان‌سوز به قوت خود باقی می‌ماند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم اسدالله بهزاد را به عنوان رئیس دادگستری و جلال آفاقی را دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان مشگین‌شهر معرفی کرد.

انتهای پیام/62001/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول