اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادسرای کرمان اعلام کرد

اعضای اصلی باند وحشت در آستانه اعدام

معاون اظهارنظر دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: در پی تأیید حکم اعدام 4 نفر از اعضای اصلی باند وحشت از سوی دیوان عالی کشور این 4 نفر روز سه‌شنبه اعدام می‌شوند.

اعضای اصلی باند وحشت در آستانه اعدام

علی سیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: حسب تحقیقات به عمل آمده باند وحشت از سال 91 فعالیت خود را در قالب گروهی مخرب و سازمان یافته که جرائم خشن را با شگردها و روش‌های خاص انجام داده‌اند، مطرح شد.

وی بیان داشت: این باند قدرت‌نمائی با چاقو و سلاح سرد، باج‌گیری، زورگیری و جرائم به عنف به جنس مخالف از قبیل تجاوز، تعرض و سرقت را در پرونده دارند.

وی نوع جرائم و حساسیت موضوع را عامل تشکیل اکیپ ویژه برای دستگیری اعضای این باند ذکر کرد و ابراز داشت: با یک کار اطلاعاتی شبانه‌روزی پلیس آگاهی، ابتدای امر یک نفر از سرکردگان این باند دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شد و بقیه اعضای باند نیز با شگردهای پلیسی و اطلاعاتی با کمترین زمان ممکن در دام قانون گرفتار شدند.

این مقام قضایی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و تأکید مسئولین عالی قضایی استان از جمله رئیس کل دادگستری استان و دادستان کرمان این پرونده در خارج از نوبت رسیدگی و طی کمتر از دو ماه منجر به صدور حکم در دادگاه کیفری استان شد.

وی یادآور شد: مراتب رسیدگی به اعتراضات متهمان نیز به لحاظ حساسیت جرائم ارتکابی از طریق قوه قضائیه خارج از نوبت رسیدگی و احکام تأیید و برای اجرای حکم اعدام مجرمان به کرمان ارسال شد.

سیدی با اشاره به اجرای حکم اعدام محکومان این پرونده به تمام مجرمان و سالبان امنیت و آسایش عمومی هشدار داد: دستگاه قضایی با سالبان امنیت و آسایش عمومی برخوردی سریع و قاطع ‌می‌کند تا موجبات تجری دیگران فراهم نشود و درس عبرتی باشد برای کسانی که در وسوسه ارتکاب جرائم قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی بر اساس قانونی اساسی در اصول 159 و 154 خود را ملجأ و پناهگاه مردم می‌داند و از سویی موظف به مبارزه با جرائم سازمان یافته و شبکه‌های مجرمان و حمایت از حقوق بزه‌دیدگان می‌داند.

این مقام قضایی تصریح کرد: ارتقای امنیت مسئله مهم و راهبردی و اساسی قوه قضائیه است که با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اتکا به راهبرد تعیین شده رئیس قوه قضاییه دنبال می‌شود.

معاون دادستان کرمان با اشاره به اجرای مجازات اعدام اعضای اصلی باند وحشت در روزهای آینده ابراز داشت: این امر پیامی واضح و روشن به سایر مجرمان دارد و آن هم پرهیز از هرگونه جرم و خطا است که این مسئله آنها را به مایه عبرت دیگران تبدیل می‌کند زیرا تأمین امنیت در گرو اجرای قانون است.

انتهای پیام/2446/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول