اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

مراجعه 1600 نفر برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره نیروی انتظامی خراسان جنوبی

رئیس اداره مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری یک‌هزار و 678 نفر برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای به مراکز مشاوره نیروی انتظامی خراسان جنوبی مراجعه کردند.

مراجعه 1600 نفر برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره نیروی انتظامی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، طلعت محدث بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده اظهار کرد: پلیس زن پیش‌ از انقلاب اسلامی در سازمان شهربانی حضور داشته است.

وی با بیان این‌که بعد از انقلاب اسلامی ایران در سال 1377 پلیس زن برای تامین امنیت زنان و فرزندان فعالیت خود را آغاز کرد، تصریح کرد: نخستین کلانتری با حضور پلیس زن در مشهد در سال 1382 تاسیس شد.

رئیس اداره مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی اذعان داشت: با توجه به این‌که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، وجود پلیس زن در جامعه امری ضروری است.

محدث به شرایط پذیرش زنان در ناجا اشاره کرد و افزود: زنان می‌توانند با شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و انتخاب این رشته به عنوان پلیس زن انتخاب شده و فعالیت کنند.

وی با بیان شرایط استخدام بانوان در ناجا اضافه کرد: شرایط استخدام در این نیرو مانند دیگر سازمان‌ها و ادارات بوده و باید فرد متقاضی استخدام دارای معدل بالای 14 و قد بیشتر از 160 سانتی‌متر باشد.

رئیس اداره مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی اذعان داشت: وجود پلیس زن در مراکز مشاوره به عنوان یکی از نیازهای جامعه بوده و همدلی بین پلیس و مردم را ایجاد می‌کند.

محدث با بیان این‌که در این مراکز، مشاوره روان‌شناختی و خانواده به تمام افراد جامعه به صورت رایگان ارائه می‌شود، یادآور شد: تعداد 70 درصد پرونده‌ها در کلانتری‌های خراسان جنوبی توسط مراکز مشاوره منجر به سازش شده است.

وی به اهداف دفتر امور بانوان اشاره کرد و افزود: ارتقای فرهنگ برای افزایش جایگاه زنان در جامعه، ارتقای وضعیت و سطح آگاهی همه‌جانبه زنان در جامعه، برنامه‌ریزی در حوزه خدمات مشاوره‌های ویژه کارکنان زن و خانواده، بررسی وضعیت موجود خانواده‌های کارکنان و ارائه مشورت‌های لازم به فرماندهی در امور مرتبط با بانوان از جمله این اهداف است.

رئیس اداره مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های دفتر امور بانوان ناجا خراسان جنوبی تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای فردی و گروهی، حمایت از فرزندان کارکنان، برگزاری مسابقات عفاف و حجاب، تجلیل از دختران رتبه برتر کنکور در استان، اعزام کارکنان به مراکز رفاهی ناجا، برگزاری جشنواره ورزشی و اعطای وام فرماندهی و تحصیلی به متقاضیان از جمله برنامه‌های اجرا شده دفتر امور بانوان ناجا خراسان جنوبی بوده است.

محدث با بیان این‌که مرکز مشاوره نیروی انتظامی کار خود را در سال 88 آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری یک‌هزار و 678 نفر به این مراکز مراجعه و از خدمات این مرکز بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/69021/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول