اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت سه روز در سنندج

8 گروه تئاتر در کردستان رقابت می‌کنند

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی کردستان هشت گروه برتر به مدت سه روز با هم به رقابت می‌پردازند.

8 گروه تئاتر در کردستان رقابت می‌کنند

جلال قلعه‌شاخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج گفت: 13 گروه نمایشی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی با کسب معیارهای مورد نظر هشت گروه به جشنواره راه یافته‌اند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: تکراری نبودن، اجرا نشدن در هیچ جشنواره استانی و منطقه‌ای، کیفیت نمایش، داشتن کارنامه حداقل پنج بار اجرای عمومی در شهرستان و هفت بار اجرا در مرکز استان، داخلی بودن متن و تولید نمایش‌نامه‌ها و جدید و غیر اقتباسی بودن نمایش‌نامه از معیارهای اصلی انتخاب گروه‌های راه یافته بوده است.

وی تصریح کرد: گروه‌های راه یافته به بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی شامل چهار گروه از سنندج و چهار گروه از شهرستان‌های قروه، بیجار، مریوان و دیواندره و یک گروه افتخاری از شهرستان قروه به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اضافه کرد: 200 نفر در این جشنواره با موضوع آزاد با هم رقابت می‌کنند که در پایان نفرات برتر در زمینه بازیگری مرد و زن، کارگردانی، طراحی، نویسندگی و نویسندگی  انتخاب می‌شوند و از آنها تجلیل می‌شود.

قلعه‌شاخانی بیان کرد: دو گروه برتر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی به جشنواره منطقه‌ای راه خواهند یافت و در صورت موفقیت در آن مرحله در تئاتر فجر با گروه‌های کشوری رقابت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان تا 23 مهرماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری فجر و مجموعه تئاتر شهر سنندج  برای گروه‌های سنی مختلف اجرا می‌شود.

قلعه‌شاخانی درباره اهداف برگزاری بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در راستای اهداف فرهنگی و هنری خود و با نظر به پاسداشت و گسترش فرهنگ اسلامی و بومی و هنر ماندگار اسلامی برای انتخاب آثار فاخر و بدیع هنرمندان و شکوفایی استعدادهای جوان، بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/79005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول