اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران در تولید محصولات ارگانیک رتبه برتر کشور را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه محصول ارگانیک در 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تولید می‌شود، گفت: مازندران در این بخش رتبه برتر کشور را دارد.

مازندران در تولید محصولات ارگانیک رتبه برتر کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رضا عظیمی پیش‌ از ظهر امروز در همایش نظام‌های غذایی پایدار برای امنیت غذایی و تغذیه که در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: بخش کشاورزی متولی امنیت غذایی در دنیا محسوب می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جهان را بحث امنیت غذایی دانست و ادامه داد: دغدغه سازمان ملل در هزاره سوم، سیاست‌های راهبردی و استراتژی امنیت غذایی است.

عظیمی به پیچیدگی علم کشاورزی در فرایند تولید مواد غذایی اشاره کرد و گفت: در بخش‌های کشاورزی با موجود زنده‌ای که شناخته شده نیستند، سرو کار داریم.

وی به اهمیت تامین غذای سالم از سوی متولیان امر تاکید کرد و یادآور شد: برای تامین غذای سالم در برنامه پنجم توسعه به صورت ویژه پرداخته و  وظایفی نیز به بخش کشاورزی محول شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تهیه غذای سالم در باورهای مذهبی ما آمده است، تصریح کرد: در دین اسلام آمده است اگر غذای ناسالم باعث مرگ شود قتل‌النفس محسوب می‌شود.

وی افزود: توسعه پایدار مبتنی بر تولید غذای سالم از برنامه‌های راهبردی جهاد کشاورزی است.

عظیمی با بیان اینکه برخی با نگاه بدبینانه جهاد کشاورزی را محکوم به استفاده از سموم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی می‌کنند،گفت: مازندران با رسالتی که دارد اولویت مدیریت تلفیقی آفات را در دستور کار قرار داد.

وی مازندران را در تولید محصول ارگانیک پیشگام و دارای رتبه برتر کشوری دانست و ادامه داد: 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران تولید محصول سالم و ارگانیک دارند.

این مسئول اضافه کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی مازندران برند جهانی دارند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد کیوی کشور را مازندران تامین می‌کند، یادآور شد: کیفیت کیوی ایران در سطح جهان مطرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به کشت برنج ارگانیک در 13 هکتار از اراضی مازندران اشاره کرد و گفت: به صورت پایلوت برنج ارگانیک که دارای برند اتحادیه اروپا است در مازندران کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ کمی و کیفی باید جوابگوی نیارهای غذایی جامعه باشیم، تصریح کرد: جمعیت دنیا رو به افزایش است باید برنامه محوری در افزایش بهره‌وری در سطح را داشته باشیم.

عظیمی مهم‌ترین مشکل بخش کشاورزی را نداشتن جایگاه در جامعه دانست و گفت: کشاورزان نمی‌توانند از تولیدات داخلی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فقر مازندران در پوشش سبزش پنهان شده است، خاطر نشان کرد: مازندران در همه بخش‌ها به ویژه کشاورزی هم محروم است.

عظیمی افزود: داشتن امنیت غذایی منوط بر توجه به بخش کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان مباحث کشاورزی مازندران را به درستی مدیریت کنند، تصریح کرد: واردات برنج و محصولات کشاورزی دغدغه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران دغدغه در بخش کشاورزی را مخاطره دانست و گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سبب تثبیت جایگاه و پایداری تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با توجه به تحریم‌ها مازندران در تامین غذای سالم مشکل نداشت، افزود: امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های دولت و کاهش نرخ برخی از کالاها نگران بخش تولید بودیم.

عظیمی در پایان سخنانش متذکر شد: برای تامین غذای سالم جهاد کشاورزی نیازمند کمک همه دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/86006/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول