اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل:

اردبیل 1270 نابینا دارد

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر یک هزار و 270 نابینا و روشندل استان اردبیل از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

اردبیل 1270 نابینا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی یعقوبی ظهر امروز در جلسه گرامیداشت روز جهانی عصای سفید و هماهنگی همایش پیاده‌روی روشندلان دور دریاچه شورابیل اردبیل اظهار داشت: هم اکنون بیش از 110 دانش‌آموز و 45 دانشجوی روشندل استان اردبیل از خدمات آموزشی بهزیستی استان اردبیل بهره‌مند هستند.

وی با یادآوری اینکه در طول سال سعی داریم در حد وسع و توان خدماتی را به جامعه روشندلان ارائه کنیم، تصریح کرد: با وجود اینکه در سال‌های اخیر خدمات مناسبی در این باب انجام شده اما تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله زیادی با ایده‌آل‌ها داریم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: با همکاری شهرداری اردبیل سعی کردیم برای محرومان و نابینایان فضای شهر را طوری طراحی کنیم تا در تردد روزانه آن‌ها خللی به وجود نیاید.

یعقوبی از دیگر دستگاه‌های اجرایی خواست تا در مبلمان شهری نظیر ساخت معابر شهری و ساختمان‌ها به ویژه مجموعه‌های دولتی حق و حقوق معلولان را رعایت کنند.

این مسئول با رد این ادعای غلط که نابینایی و معلولیت محدودیت ایجاد می‌کند، ادامه داد: معلولیت نه تنها محدودیت نیست بلکه توان‌افزایی در حوزه‌های مختلف است که ما نمونه آن را امروز در توفیقات ورزشکاران نابینا، ناشنوا و معلول به عینه مشاهده می‌کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل تاکید کرد: این توفیقات در رشته‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، قرآنی و ... است که در سطح جهانی پارالمپیک و ملی نظیر و نمونه‌های آن را شاهد هستیم.

یعقوبی از رفع مشکلات و دغدغه‌‌های نابینایان و استخدام آن‌ها در دستگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: در این ارتباط بیش از 220 نفر در دستگاه‌های دولتی به کارگیری شده‌اند و ما انتظار داریم همچنان جذب این افراد در دستگاه‌های دولتی در دستور کار باشد.

این مسئول در خصوص برگزاری برنامه پیاده‌روی روشندلان دور دریاچه شورابیل اذعان داشت: در این برنامه نمادین خواستیم تا از نابینایان و روشندلان تجلیلی داشته باشیم و آن‌ها را به این امر حیاتی ترغیب کرده و تشویق کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل از نامگذاری 15 اکتبر به نام روز جهانی عصای سفید یاد کرد و ادامه داد: با توجه به نامگذاری این روز به عصای سفید که در حقیقت نشان از پاکی و طراوتی دل نابینایان و روشندلان است در حقیقت یونسکو و شورای جهانی نابینایان در نشست مشترک قانون عصای سفید را به تصویب رسانده و سعی کردند حامی این افراد شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در گرامیداشت روز جهانی عصای سفید برنامه‌های مختلفی در شهرستان‌ها برگزار شد.

در مراسمی که با حضور فرماندار کوثر در شهر گیوی برگزار شد فرماندار این شهرستان خاطرنشان کرد: افرادی که نقص عضو دارند در بسیاری از موارد بالاتر و بیشتر از فرد سالم برای جامعه خود مفید و موثر هستند.

علیرضا حسینی عادلانه نبودن شرایط زندگی برای معلولان به ویژه نابینایان را یادآور شد و گفت: باید سعی کنیم تا شرایط زندگی در جامعه برای نابینایان پر عزم و اراده سهل‌تر شود.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول