اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان زیدون خبر داد

درخشش شناگر زیدونی در مسابقات نابینایان قهرمانی کشور

رئیس اداره ورزش و جوانان زیدون از درخشش شناگر زیدونی در مسابقات نابینایان و کم‌بینایان قهرمانی کشور خبر داد.

درخشش شناگر زیدونی در مسابقات نابینایان قهرمانی کشور

امید علی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: کسب رتبه سوم کشوری توسط تیم شنای نابینایان و کم‌بینایان قهرمانی کشور توسط خوزستان باعث امید و نشاط در روحیه این ورزشکاران شده است.

وی افزود: نعمت سوری یکی از ورزشکاران این رشته توانست دو مقام در رشته 100 متر آزاد و 100 متر قورباغه و در 50 متر آزاد و 50 متر قورباغه به دست آورد که حاصل آن دو مدال برنز و دو مدال نقره بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان سردشت زیدون ادامه داد: نعمت سوری هفت سال است در رشته شنا در رشته‌های کرال سینه، 50 و 100 متر قورباغه و 50 متر کرال سینه مشغول به فعالیت بوده و موفق به کسب مدال‌های گوناگون در طی این سال‌ها شده است.

وی تصریح کرد: برای بخش محروم سردشت زیدون باعث افتخار است که فردی با این ویژگی بتواند با وجود محرومیت از امکانات به‌ویژه برای برخورداری از استخر شنا مجبور است روزانه یک‌صد کیلومتر به شهر همجوار را بپیماید جای بسی خوشحالی است.

علی‌نژاد اضافه کرد: رشته ورزشی شنا برای ورزشکاران نابینا و کم‌بینا به عنوان یکی از بهترین ورزش‌ها شناخته شده است

وی خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است که همه نابینایان و کم‌بینایان در هر سنی می‌توانند به این رشته ورزشی در سطوح رقابتی، تفریحی روی آورند و در راستای برخورداری سلامتی از آن به خوبی استفاده کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان سردشت زیدون با بیان اینکه مربیان و سرپرستان این ورزشکاران آنها را در مسابقات هدایت کرده و در طول مسابقات انفرادی و امدادی به عنوان چشم شناگر عمل می‌کنند گفت: مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان قهرمانی کشور بزرگسالان انتخابی تیم ملی که در استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد و با قهرمانی این ورزشکار زیدونی، خوزستان را سرافراز کرد. 

وی در پایان از مسئولان خواست به ورزش مناطق محرومی همچون سردشت زیدون توجه بیشتری کنند و با فراهم کردن نیازهای ورزشی این منطقه، سبب اعتلای بیشتر ورزش خوزستان و کشور شوند.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول