اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از یک روز در دنیای کودکان

دنیای بزرگترها در جشن رنگین کمان به کودکان باخت

همه بزرگترها دوست دارند، به اندازه یک روز هم که شده به روزهای کودکی و دنیای بچگی برگردند، اما خجالت از همدیگر این آرزوی آنها را غیرعملی کرده است.

دنیای بزرگترها در جشن رنگین کمان به کودکان باخت

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، هفته ملی کودک، به نام کسانی است که اگر چه از نظر جثه و سن و سال کوچک هستند، اما وجودشان برای همگان آنقدر بزرگ هست که روز جهانی و هفته ملی دارند.

کودکانی که تربیت درست و براساس آموزه‌های دینی، مهم‌ترین وظیفه والدین در قابل آنان به شمار می‌رود.

شادی، هیجان و خنده جزو جدایی‌ناپذیر روزهای کودکی است که شاید حسرت نبودن همین‌ها در بزرگسالی است که شعار این هفته «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» است.

در این هفته ده‌ها عنوان برنامه متنوع در نقاط مختلف به اجرا در آمد که مجریان اصلی آن بزرگسالانی بودند که یک هفته به دنیای کودکی بازگشتند و با آنان همراه شدند تا خاطرات شیرین گذشته برایشان تکرار شود.

کودکان قروه‌ای روز گذشته به جشنی رفتند که رنگین‌کمان نام گرفته بود، جشنی پر از احساس کودکانه و شادی و بازی و هیجان.

جشنی بزرگ که شهرهای تقریباً کوچک کمتر شاهد اجرای آن هستند و همین موجب شد تا کودکان و بزرگترها از آن استقبال کنند، مخصوصاً که درآمد حاصل از این جشن به کودکان معلول ذهنی، اهدا می‌شد.

کودکانی که شاید از زندگی و کودکی، چیزی را متوجه نشوند اما کودک هستند و حق زندگی دارند آن هم در شرایط یکسان با دیگر گل‌های باغ ایران اسلامی.

عمو فرشید مجری این جشن بود، که در یک کلام تکلیف خودش را با بزرگترها روشن کرد، او از بچه‌ها خواست تا نزدیک سن بروند و از بزرگترها خواست تا در جایگاه خود بمانند، چون میانه‌ای با دنیای بزرگترها نداشت و یک لحظه از دنیای صادقانه کودکی خود را با همه دنیای بزرگترها عوض نمی‌کرد و من مطمئنم که بیشتر والدینی که آنجا بودند حق را به عمو فرشید بچه‌ها دادند چون خودشان هم دل خوشی از دنیایشان نداشتند.

و آنها که بزرگ هستند می‌دانند که چه آشوبی بود در دل پدر و مادرها برای اینکه کاش می‌شد با فرزندانشان همراه شوند و بازی کنند و هیجان خود را با جیغ‌های بلند تخلیه کنند و از بچه‌هایشان بخواهند تا آنها را به دنیای خود راه بدهند که فارغ از هیاهوی این دنیا، کودک شوند، اما باز هم تنها خجالت بود که آنها را در این دوراهی قرار داد و باز هم دنیای بزرگترها به دنیای بچه‌ها باخت.

دنیایی پر از لحظه‌های به یاد ماندنی که هرچه قدر هم بزرگ شده باشی باز با تو همراه است دنیایی سرشار از پاکی و صداقت، بازی‌های کودکانه، دنیایی پر از سادگی، شیطنت‌های دوست‌داشتنی و ... دنیای کوچک بزرگترها را برد.

اما برنده جشن شیرین رنگین‌کمان مغرور نشد، دیگری را ذلیل ندید به او پرخاش نکرد، تهدیدش نکرد که کتکش می‌زند به او نگفت آخرش هم تو آدم نمی‌شوی برنده این بازی اصلاً ندانست که رقیبش را کی بر زمین زد.

کودکی ما با تمام لحظاتی که داشت گذشت و حالا به بزرگترین آرزوی دوران کودکیمان رسیدم، بزرگ شدن... 

حالا که مدتی است که از کودکیمان فاصله گرفتیم یادمان باشد که فردای کودکان امروز نتیجه کارها و اعمال امروز ماست پس کودکان اطرافمان را با دقت بهتری ببینیم.

تربیت کودکان رسالت اصلی والدین

فرماندار قروه در این مراسم گفت: کودکان به واسطه کودکی، وابسته به خانواده هستند و دارای نیازهای روحی و روانی که هر کدام در جای خود باید برطرف شود و البته بیش از همه والدین در این زمینه وظیفه دارند.

محمدرسول شیخی‌زاده کودکان را سرمایه جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: همه وظیفه داریم در راستای رشد و تعالی همه‌جانبه فرزندان ایران اسلامی تلاش کنیم.

وی با اشاره به تأکید دین مبین اسلام بر تربیت کودکان در آموزه‌های اسلامی، افزود: ایجاد فرصت و شرایط مناسب برای رشد و تعالی کودکان و توجه به سلامت جسمی و روانی آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار قروه با بیان اینکه فلسفه تعلیم و تربیت از دوران کودکی آغاز می‌شود و خانواده‌ها باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند، گفت: اگر تعلیم و تربیت والایی به کودکان داده شود، جامعه در آینده دچار انحراف نخواهد شد.

شیخی‌زاده در پایان اضافه کرد: تعامل و همکاری خانواده‌ها با متولیان امور تعلیم و تربیت در تبیین رفتارهای اخلاقی و اجتماعی کارساز خواهد بود.

انتهای پیام/79009/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول