اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره امور عشایر شهرستان فریدون‌شهر خبر داد

اختصاص یک میلیارد و 200 تن کنستانتره به عشایر اصفهان

مدیر اداره امور عشایر شهرستان فریدون‌شهر گفت: به دلیل خشک‌سالی حدود یک میلیارد و 200 تن کنستانتره به صورت یارانه‌ای در اختیار عشایر قرار داده‌ایم.

اختصاص یک میلیارد و 200 تن کنستانتره به عشایر اصفهان

محمدقلی شیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت عشایر در شهرستان فریدون‌شهر اظهار کرد: عشایر کوچ خود را به مناطق جنوبی کشور آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال ساخت بند گاو‌خفت هستیم که با اجرای آن حدود یک‌هزار و 200 میلیون متر مکعب آب به حدود 300 هکتار زمین کشاورزی و 85 خانوار عشایر می‌رسد و سبب رونق کشاورزی‌ آنها می‌شود، ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی هستیم که 250 هکتار زمین برای 150 خانوار عشایر آماده کشت شود.

مدیر اداره امورعشایر شهرستان فریدون‌شهر با تاکید بر اینکه از دو سال گذشته تاکنون در زمینه سواد‌آموزی عشایر فعالیت نهضت سواد‌آموزی کاهش یافته و عشایر را با مشکل مواجه کرده است، تصریح کرد: خرید‌های تضمینی که به عشایر قول داده بودند، اجرا شود، انجام نشده  و در این زمینه هیچ گونه همکاری با عشایر صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل خشک‌سالی حدود یک میلیارد و 200 تن کنستانتره به صورت یارانه‌ای در اختیار عشایر قرار داده‌ایم، اضافه کرد: آبشخورهای بسیاری احداث شده تا عشایر در مورد دام‌های خود با مشکل مواجه نشوند.

شیاسی با تاکید بر اینکه در نظر داریم در آینده‌ای نزدیک پمپاژ چناررود را راه‌اندازی کنیم که با اجرای آن 400 هکتار زمین زیر کشت می‌رود، تاکید کرد: خشک‌سالی‌های اخیر سبب بروز مشکلات فراوانی شده است.

وی افزود: اگر مشکلات کم‌آبی رفع شود، می‌توان حدود 800 هکتار زمین را زیر کشت برد و زمینه اشتغال 400 نفر را مهیا کرد.

انتهای پیام/63015/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول