اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی نماز:

پیوند اساسی با امام حسین(ع) در عصر عرفه برقرار می‌شود

رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: پیوند اساسی در عصر عرفه با امام حسین(ع) برقرار می‌شود، زیرا دعای عرفه، دعای امام حسین(ع) است.

پیوند اساسی با امام حسین(ع) در عصر عرفه برقرار می‌شود

حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به روز عرفه و اهمیت دعا در این روز اظهار کرد: دعا توجه به خالق است و انسان زمانی به دعا روی می‌آورد که به طور جدی بخواهد با خدا ارتباط برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: عرفه بهترین موقعیتی است که خدا در اختیار ما قرار داده تا دستوراتش را اجابت کنیم و در عرفه برای ارتباط با خدا و مناجات با وی باب الله گشوده شده است تا به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس مرکز تخصصی نماز عنوان داشت: پیوند اساسی در عصر عرفه با امام حسین(ع) برقرار می‌شود زیرا دعای عرفه، دعای امام حسین(ع) است و وی وجودش را برای خدا گذاشت و خدا نسبت به این امام توجه دارد.

وی ادامه داد: در عرفه امام عصر(عج) همراه با اهل عرفات، دعای عرفه را می‌خواند و به دلیل آنکه عصر عرفه زمان اجابت دعاست، مهم‌ترین دعا در این روز ظهور حضرت مهدی(عج) است.

کفیل تصریح کرد: اهل معرفت در روز عرفه بیش از آنکه به فکر خود باشند، به فکر امام خود هستند و خواسته‌های امام خود را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به فضیلت دعا گفت: دعا قضای قطعی الهی را تغییر می‌دهد و در روایات نسبت به دعا پیوسته تاکید شده است و خداوند متعال در قرآن بیانش درباره دعا این است که دعاکننده به سمت من می‌آید و من جواب وی را می‌دهم.

رئیس مرکز تخصصی نماز یادآور شد: دعا مغز عبادت است و زمینه تغییر و رشد را فراهم می‌کند و باید توجه داشت بهترین مدل و بستر برای تغییر از خدا جدی خواستن است.

وی خاطرنشان کرد: طلب بخشش از خدا یکی از محورهای دعای عرفه است که باید در این زمینه از خدا به طور جدی برای بخشش خود درخواست کنیم.

انتهای پیام/78003/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول