اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بستک عنوان کرد

فعالیت 1250 دانش‌آموز بستکی در طرح ملی نجات آب

مدیر آموزش و پرورش بستک از فعالیت هزار و 250 دانش‌آموز و 20 نفر رابط در طرح ملی نجات آب (داناب) در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 1250 دانش‌آموز بستکی در طرح ملی نجات آب

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، ناصر توکلی صبح امروز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی طرح ملی نجات آب (داناب) اظهار داشت: طرح ملی داناب با هدف قرار دادن دانش‌آموزان به آگاهی بخشی، حساس‌سازی و ارائه راهکار در زمینه ارتقای فرهنگ عمومی در مصرف صحیح منابع آب برنامه‌ریزی شده تا مسائل و چالش‌های اصلی حوزه آب را در روندی نظام‌مند به این قشر آموزش دهد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک با اشاره به ویژگی‌های طرح داناب، گفت: طرح داناب با تعداد هزار و 250 نفر دانش‌آموز و 20 رابط طرح در تمامی مدارس متوسطه اول شهرستان اجرا می‌شود که به ازای هر واحد آموزشی دو نفر دانش‌آموز به عنوان ناجی آب و یکی از دبیران آموزشگاه به عنوان رابط طرح فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای سیاست‌های کشور در زمینه اصلاح الگوی مصرف و در جهت ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد آب و با جامعه هدف دانش‌آموزان دوره متوسطه اول برگزار می‌شود، افزود: اگر قرار است بحرانی را تخفیف بدهیم، بهبود ببخشیم و یا حتی رفع کنیم بهترین نهاد آموزش و پرورش و مدارس کشور و بهترین قشری که پذیرای الگوهای صحیح می‌باشند، دانش‌آموزان هستند.

توکلی بر اهمیت جایگاه آب و لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب تاکید کرد و بیان داشت: ارزش آب در مدیریت به دست آوردن، کنترل کردن و مصرف صحیح است و اجرای طرح داناب با هدف فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی گام موثری در خصوص حفاظت و صیانت از منابع آب و ترویج الگوی صحیح مصرف آب برداشته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک یکی از اهداف طرح داناب را بهینه‌سازی فرهنگ حفاظت کمی و کیفی آب، مصرف بهینه آب، آشنایی دانش‌آموزان با اهمیت آب در زندگی و استفاده صحیح و اصولی از آن دانست.

توکلی با اشاره به ضرورت مدیریت منابع آب برای نسل حاضر و آینده اضافه کرد: کسانی که مسئولیت نسل‌های آینده را بر عهده دارند معتقدند که بهترین مشارکت، فرهنگ‌سازی است و در این میان مدارس و فضاهای آموزشی بهترین مکان برای تحقق این کار اصولی است، که از طریق رابطان و معلمان رابط با توزیع سی‌دی‌ها و بروشورهای لازم به اطلاع دانش‌آموزان خواهد رسید.

وی در پایان سخنان خود طرح داناب را یک طرح علمی، آموزشی، نظام‌مند و کارشناسی شده دانست و اظهار امیدواری کرد شهرستان بستک با حضور و مشارکت فعال دانش‌آموزان و خانواده‌ها، شاهد تحقق دستاوردهای این طرح در خود باشد.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول