اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس نهم:

روند مذاکرات به سمت برد- برد باشد/ معنای نرمش قهرمانانه تسلیم نیست

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با بیان اینکه حق نداریم در مذاکرات با 1+5 از حقوق ملت کوتاه بیاییم، گفت: باید در مذاکرات دیپلماسی قاطع داشته و بازی را به سمت برد- برد پیش ببریم.

روند مذاکرات به سمت برد- برد باشد/ معنای نرمش قهرمانانه تسلیم نیست

سیدمحمد بیاتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج در خصوص مذاکرات پیش‌روی ایران و گروه 1+5 در ژنو سوئیس اظهار کرد: رویکرد ما باید با توجه به تغییرات باشد.

وی افزود: این تغییر روش هم در دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و هم در دولت و در نفرات مذاکره‌کننده صورت گرفته است، ضمن آنکه بحث نرمش قهرمانانه نیز از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده و در این راستا باید با دقت عمل شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در مذاکرات همچنان اصرار خود را در مباحث مربوط به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حفظ کنیم.

بیاتیان افزود: باید در مذاکرات دیپلماسی قاطع داشته باشیم و بازی را به سمت برد- برد پیش ببریم و در این راستا حق نداریم به هیچ عنوان از حقوق ملت و نظام کوتاه بیاییم.

وی در خصوص بحث مطرح شده از سوی رهبر انقلاب مبنی بر نرمش قهرمانانه خاطرنشان کرد: نباید نرمش قهرمانانه را با تسلیم و کوتاه آمدن اشتباه گرفت.

منتخب مردم بیجار در مجلس نهم افزود: مذاکره‌کنندگان غربی به این باور رسیده‌اند که باید مسئله هسته‌ای به سمت حل و فصل شدن پیش برود.

بیاتیان با تأکید بر اینکه دنیا باید ایران هسته‌ای را بپذیرد تصریح کرد: مذاکرات ما نباید بر سر اصل برخورداری از حق انرژی هسته‌ای باشد، بلکه لازم است تنها مسائل جزئی مطرح شود.

وی در ادامه با یادآوری مذاکره رئیس‌جمهور کشورمان با اوباما در جریان سفر به نیویورک از قضاوت‌های شتاب‌زده در این باره گلایه کرد و گفت: نگاه برخی سیاسیون در این موضوع این بود که آمریکا حسن‌نیت خود را نشان می‌دهد و آماده حل مشکلات است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با رد این دیدگاه افزود: در روزهای بعد و با اعلام مواضع رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و کنگره آمریکا مشخص شد خصومت و دشمنی آنها در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران پابرجا است.

بیاتیان افزود: آنقدر که امنیت اسرائیل برای کشورهای غربی مهم و مطرح است به همان اندازه به حل و فصل موضوع هسته‌ای فکر نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نشست ژنو آزمونی برای سنجش صداقت غرب است گفت: موضوع هسته‌ای از نظر ما در جمهوری اسلامی حل شده است، یعنی چیزی برای مذاکره نداریم و رسیدن به انرژی صلح‌آمیز جزو حقوق مسلم ما است.

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم افزود: احترام متقابل در عین برخورداری از شفافیت در مواضع و گفتمان و همچنین دیپلماسی فعال و عقلایی می‌تواند پرونده را به نتیجه مطلوب برساند.

انتهای پیام/79012/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول