اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی:

بدون ایران هیچ مشکلی در منطقه حل نمی‌شود/ از موقعیت منطقه‌ای خود در مذاکرات استفاده ‌کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آغاز مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم گفت: اکنون ایران تبدیل به قدرت منطقه‌ای شده است و ما باید از این موقعیت استفاده کنیم.

بدون ایران هیچ مشکلی در منطقه حل نمی‌شود/ از موقعیت منطقه‌ای خود در مذاکرات استفاده ‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محسن رضایی امشب در یادواره شهدای روستای النگ از توابع شهرستان کردکوی واقع در غرب استان گلستان اظهار داشت: ایران به برکت خون شهدا و ازخودگذشتگی جانبازان و ایثارگران و همراهی مردم به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.

وی افزود: بدون ایران هیچ مشکلی در منطقه حل نمی‌شود و ما حضور فعال و مؤثر در منطقه و در رأس مشکلات آن داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان از موضع ضعف و عقب‌نشینی مذاکره نمی‌کنیم و در این مذاکرات به دنبال منافع ملی خود هستیم.

رضایی تأکید کرد: تحریم‌های ناعادلانه و ناجوانمردانه اقتصادی علیه ملت ایران باید برداشته و سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در هر نقطه‌ای از جهان نابود شود.

به گفته وی، ایران در میز مذاکرات حرف‌های اساسی دارد که آن را باید با قدرت و قوت بیان کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما تبدیل به قدرت منطقه‌ای شده‌ایم و باید از این موقعیت استفاده کنیم.

رضایی با انتقاد از کسانی که مذاکرات را به معنای سیاست همدستی با آمریکا و یا نشانه ضعف دانسته‌اند، تأکید کرد: در این مذاکرات نه سیاست همدستی با آمریکا و نه ضعف مطرح است بلکه ایران به حدی از قدرت منطقه‌ای رسیده که می‌تواند از حقوق مسلم و غیرقابل انکار ملت خود دفاع کند.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این دوران استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی مورد حمله دشمن واقع شدند و حدود سه میلیون جمعیت کشور از این استان‌ها آواره شدند.

وی افزود: به لطف الهی و با ازخودگذشتگی شهدا و جانبازان همه این استان‌ها آزاد شدند و حتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمن باقی نماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: کار شهدا تنها آزاد کردن این استان‌ها نبود بلکه آنها با تقدیم جان ارزشمند خود قدرت بازدارندگی برای ایران اسلامی ایجاد کردند.

رضایی افزود: بعد از جنگ تحمیلی ایران سه بار در آستانه حمله نظامی قرار گرفت که یک‌بار توسط آمریکا در زمان جروج بوش پسر و دو بار دیگر توسط اسرائیل بوده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا گفت: هدف از برگزاری این یادواره‌ها این است که در مسیر شهدا قرار بگیریم و همواره در این مسیر زندگی کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در راه شهدای اسلام ناب محمدی صداقت، اخلاص، همکاری و اخلاق وجود دارد.

رضایی از علمای اسلام خواست تا فرهنگ اقتصادی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ صرفه‌جویی و فرهنگ کار و تلاش را در کشور تبلیغ کنند.

به گفته وی در دوره تحریم باید به تولید ثروت توجه ویژه‌ای شود چرا که این کار در چنین برهه حساسی یک عبادت و جهاد بزرگ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/83003/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول