اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

دور جدید مذاکرات ژنو، آزمونی برای اثبات صداقت گروه 1+5 است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: دور جدید مذاکرات ژنو برای گروه 1+5 به نوعی آزمونی برای اثبات صداقت و نشان دادن حسن نیت خود به ملت ایران است که باید با عمل خود در روند مذاکرات آن را نشان بدهند.

دور جدید مذاکرات ژنو، آزمونی برای اثبات صداقت گروه 1+5 است

محمد علی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در اصفهان پیرامون الزامات و انتظارات آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 در ژنو اظهار کرد: همواره روند مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ایران در گذشته به صورتی بوده که مذاکره برای ادامه مذاکرات بوده و برای رسیدن به نتایج عملی و قابل قبول طرفین نبوده است.

وی با بیان اینکه دلیل منجر نشدن مذاکرات پیشین هسته‌ای ایران با گروه 1+5 به نتایج عملی تنها این است که کشورهای 1+5 هرگز با ایران با صداقت کامل در مذاکرات حاضر نشده‌اند، ادامه داد: در اصول و قواعد دیپلماسی و حقوقی بین‌الملل همیشه اصل بر برائت بوده و اصل بر این بوده که فردی تخلف نکرده و از قوانین تخطی نکرده است.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین چنانچه کشور و یا گروهی ادعا دارند که ایران و یا هر کشور دیگری مرتکب خطا و یا جرمی شده است، باید بتوانند در حضور یک مرجع دارای صلاحیت و منصفی دلایل اتهام خود را به اثبات برسانند.

وی اضافه کرد: اما جای تعجب بسیاری است که در جریان هسته‌ای ایران با گروه 1+5 غربیان و آمریکاییان و به نوعی کشورهای گروه 1+5 به نحوی رفتار و عمل می‌کنند که جای مدعی و مدعی علیه را جا‌به‌جا جلوه داده‌اند.

اسفنانی تاکید کرد: تاریخ و تجربه دیپلماسی به ایران ثابت کرده است که هر کجا یک قدم در برابر دشمن عقب نشسته‌ایم، نه تنها زمینه برای پیشرفت کار صورت نگرفته، بلکه مجبور به برداشتن گام‌های دیگری به عقب شده‌ایم.

وی افزود: با داشتن چنین تجربه‌هایی تیم مذاکره‌کننده ایرانی با گروه 1+5 باید بداند که برای رفتن به سمت پیشرفت راهی جز برداشتن قدم‌های موثر رو به جلو ندارد و هرگز نباید ذره‌ای از مواضع و اصول بر حق نظام و ملت عقب‌نشینی کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: دور جدید مذاکرات ژنو برای گروه 1+5 به نوعی آزمونی برای اثبات صداقت و نشان دادن حسن نیت خود به ملت ایران است که باید با عمل خود در روند مذاکرات آن را نشان بدهند.

انتهای پیام/63001/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول