اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با فارس:

معیشت هنرمندان ساماندهی می‌شود

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد گفت: در حراجی‌ها به دنبال ساماندهی وضعیت معیشت هنرمندان هستیم نه اینکه دلالی رونق پیدا کند.

معیشت هنرمندان ساماندهی می‌شود

اصغر امیرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل با اشاره به اینکه 9 انجمن رسمی در کشور فعال هستند، اظهار داشت: در این انجمن‌ها حدود 700 هنرجو و هنرمند حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه وضعیت بودجه‌ای بخش فرهنگ و هنر امسال مطلوب نیست، افزود: در حد مقدورات می‌توانیم جشنواره فیلم فجر و تعدادی از دوسالانه‌ها را برگزار کنیم.

*واگذاری فعالیت‌ها به انجمن‌ها

مشاور عالی معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به اینکه برای سال آینده واگذاری فعالیت‌های هنری به صنوف را در دستور کار داریم، یادآور شد: بر اساس این برنامه امور به انجمن‌ها و صنوف واگذار می‌شود تا بر اساس راهنمایی صورت گرفته ساماندهی شوند.

وی در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ای برای خرید آثار هنری در وزارت ارشاد وجود دارد، تصریح کرد: حراج کریستی، ساچ‌بی و حراج تهران از جمله‌ برنامه‌هایی هستند که برای تبادل آثار هنری صورت می‌گیرد اما معتقدیم تا زمانی که هنرها شناخته نشود نمی‌توان به صورت ویژه به این امر پرداخت.

 *هنر داخلی باید ایرانیزه شود

امیرنیا با بیان اینکه حراجی‌های بزرگ دنیا بیشتر به هنرهای انتزاعی توجه می‌کنند و ما بیشتر به دنبال ایرانیزه کردن هنرها هستیم، افزود: به دنبال هنرهایی هستیم که بتواند آداب و رسوم ایران را نشان دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه دو اکسپو سال گذشته در برنامه‌های دفتر هنرهای تجسمی قرار داشت، گفت: در حال برنامه‌ریزی هدفمند برای برگزاری یک حراج بزرگ در تهران هستیم که با حضور هنرمندان داخلی و خارجی برگزار شود.

 *شهریور 93 حراج بزرگ آثار هنری در تهران

 وی با تاکید بر اینکه به احتمال زیاد شهریور 93 این حراج صورت می‌گیرد، یادآور شد: بیشتر تلاش می‌کنیم تا آثار هنری را به خانه‌های مردم ببریم تا اینکه آنها را به دست دلالان و مجموعه‌داران بسپاریم.

*معیشت هنرمندان ساماندهی می‌شود

 مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با بیان اینکه در حراجی‌ها به دنبال ساماندهی وضعیت معیشت هنرمندان هستیم نه اینکه دلالی رونق پیدا کند، ادامه داد: هنرمندان تهرانی برای فروش آثار هنری دسترسی بهتری داریم و بر اساس برنامه‌ها تلاش می‌کنیم تا هنرمندان شهرستانی نیز از فروش آثار خود بهره‌مند شوند.

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول