اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان عنوان کرد

وجود 18 رودخانه پرخطر در هرمزگان/ وقوع ده‌ها زمین‌لرزه در سال‌ جاری

استاندار هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای سال ‌جاری تاکنون ده‌ها زمین‌لرزه در این استان به وقوع پیوسته از وجود 18 رودخانه با قابلیت سیل‌خیزی در این استان خبر داد.

وجود 18 رودخانه پرخطر در هرمزگان/ وقوع ده‌ها زمین‌لرزه در سال‌ جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی عصر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما دارای ظرفیت‌های بالا در خطرپذیری و بلایای طبیعی است.

وی با اشاره به زمین‌لرزه‌های بم، رودبار، بوشهر و چند مورد حادثه طبیعی دیگر در کشور افزود: طی سال 92 در هرمزگان به تنهایی 390 زمین‌لرزه به ثبت رسیده است که شاخص این زمین‌لرزه‌ها، زمین‌لرزه‌های بزرگ و متوسط در بشاگرد است که خسارت قابل توجهی را نیز به بار آورد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: ذکر این مقدمه بدان معنی است که جای‌ جای ایران و به‌ویژه استان‌هایی همانند هرمزگان مستعد بروز حوادث و بلایای طبیعی است.

وی افزود: در همین راستا بخش‌های امدادی و مدیریت بحران همواره باید آماده واکنش و عکس‌العمل مناسب و منطقی باشند.

عزیزی اضافه کرد: در هرمزگان 18 رودخانه پرخطر با ظرفیت سیل‌خیزی نیز وجود دارد که اگر در این راستا و امور دیگر تدابیر و برنامه‌های لازم را نداشته باشیم در زمان‌ بروز بحران‌ دچار مشکل می‌شویم.

وی بیان داشت: هرمزگان با توجه به برخورداری از صدها کیلومتر طول ساحل و وجود 14 جزیره در محدوده آب‌های این استان در حوزه بلایای دریایی نیز مستعد است چراکه تاکنون وجود توفان‌ها و دیگر مباحث سبب بروز خطرهایی شده است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: با این تفاسیر مدیریت بحران در هرمزگان نسبت به دیگر استان‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار شده است.

عزیزی ادامه داد: اگر حوادث و تلفات را خوب مورد توجه قرار دهیم متوجه می‌شویم که مدیریت حوادث و جلوگیری از تبعات بلایای طبیعی به حد قابل توجهی توسط بشر دست یافتنی است.

وی اضافه کرد: همچنین در این راستا باید شرایط جغرافیایی و طبیعی استان را نیز به طور کامل مورد ارزیابی و مطالعه قرار دهیم.

استاندار هرمزگان افزود: سر و سامان بخشی به اوضاع بعد از وقوع بلایای طبیعی بیش از هر حوزه دیگر نیازمند مدیریت کارآمد است که در این راستا توجه به وظایف ذاتی هر دستگاه توسط مدیران مربوطه الزامی است.

انتهای پیام/88001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول