اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

فلسفه روز عرفه در جامعه تبیین شود

امام جمعه ماکو گفت: تفکر و فلسفه روز عرفه باید در جامعه تبیین شده و خانواده‌ها در راستای پیاده کردن آن گام بردارند.

فلسفه روز عرفه در جامعه تبیین شود

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برای روز عرفه آداب و مناسک خاصی توسط ائمه معصوم (ع) و اولیای دینی توصیه شده که باید در راستای اجرای این مناسک و درک فلسفه این روز بزرگ گام برداریم، چرا که در آن حکمت‌های زیادی نهفته شده است.

این مسئول عرفه را روز بخشش و روز استعانت از خداوند متعال دانست و افزود: در این روز از طریق به جا آوردن عبادات مستحب خود را بیش از گذشته به خداوند متعال نزدیک می‌کنیم، پس از این روز باید استفاده حداکثری را برده و دیگران را برای قرار گرفتن در این مسیر معنوی دعوت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این قبیل مناسبت‌ها باید برای تربیت دینی اقشار مختلف جامعه و نسل جدید گام برداشته شود، ادامه داد: مقام معظم رهبری در طول فرمایشاتی ملت بزرگ ایران اسلامی را برای قرار گرفتن در این مسیر هدایت کرده‌اند، بنابراین ضمن تبیین و تشریح چگونگی این سبک زندگی، خود را باید به آن نزدیک کنیم.

رنجبری با تاکید بر اینکه در دین اسلام برای ناهنجاری‌های اجتماعی، مشکلات اقتصادی، ناراحتی‌های روحی و جسمی راه‌کارهای قابل اجرا پیشنهاد شده، ادامه داد: چنانچه به این آئین آسمانی و معارف الهی بصیرت و معرفت کافی پیدا کنیم، می‌توانیم با عنایت به مقتضیات روز این نسخه‌ها را در سطح جامعه به کار ببندیم.

امام جمعه ماکو بر لزوم تقویت مهارت‌های افراد فعال در نهادهای تربیتی، متذکر شد: خانواده‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد از جمله مهم‌ترین نهادهای تربیتی در جوامع اسلامی قلمداد می‌شوند، که کم‌رنگ شدن آثار آنها در جامعه آثار زیانباری را به بار می‌آورد، بنابراین نقش روحانیان، مربیان مدارس و والدین در پرورش نسل جدید باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/61002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول