اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار یزد خبر داد

حضور اتباع بیگانه مشکل عمده روستاهای یزد است

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد از اتباع بیگانه به ویژه اتباع فاقد کارت، به عنوان مشکلی جدی در روستاهای بخش مرکزی یزد یاد کرد.

حضور اتباع بیگانه مشکل عمده روستاهای یزد است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین عسکرزاده، ظهر امروز در جلسه‌ای با مسئولان بخش مرکزی یزد اظهار داشت: حضور اتباع بیگانه در منطقه مرکزی یزد به ویژه در روستاها، علاوه بر به هم زدن بافت جمعیتی، در آینده در فرهنگ مردم این منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه فاقد کارت، برای مردم نگرانی‌هایی ایجاد کرده است، افزود: این امر کم‌کم به معضلی جدی در این منطقه تبدیل می‌شود.

عسکرزاده با بیان اینکه اتباع بیگانه به ویژه افاغنه، فرهنگ کار را در منطقه تغییر داده‌اند، تصریح کرد: بسیاری از جوانان، کارهای کشاورزی و دامداری را از مشاغل اتباع بیگانه می‌دانند و حاضر نیستند در این مشاغل فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: حضور اتباع بیگانه در روستاهای بخش مرکزی و اشتغال آنها در واحدهای تولید و گلخانه‌ای مشکلات و معضلات خاص دیگری را نیز برای این مناطق به همراه داشته است که باید با همکاری مسئولان، این معضلات برطرف شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری یزد ادامه داد: مطابق با لیست اعلامی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتباع خارجی مجازند تنها در چهار گروه شغلی و 56 رشته فعالیت کنند و فعالیت و اشتغال آنها در مشاغل دیگر غیرقانونی است.

عسکرزاده با تاکید بر راه‌اندازی گشت مشترک به منظور برخورد با اتباع بیگانه‌ای که در شغل‌های غیرمجاز فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در این زمینه با افرادی که همکاری لازم در اجرای این طرح را نداشته باشند و از اجرای قانون، امتناع کنند، برابر مقررات رفتار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و تشکیل گشت مشترک، در آینده شاهد کاهش معضلات روستاهای بخش مرکزی باشیم.

عسکرزاده تاکید کرد: با اصلاح فرهنگ کار، بخشی از مشکلات مردم و جوانان روستاهای بخش مرکزی برطرف می‌شود و آمار بیکاری و مهاجرت نیز در جوانان این روستاها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/2464/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول