اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

برگزاری جشن ولایت علوی در گیلان/ برپایی نماز عید قربان در 150 بقعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی به مناسبت جشن عید قربان و عیدسعید غدیر در این استان خبر داد.

برگزاری جشن ولایت علوی در گیلان/ برپایی نماز عید قربان در 150 بقعه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه ولایت با تبریک فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر از برگزاری جشن ولایت علوی در دهه ولایت «غدیر تا قربان» خبر داد.

وی اظهار کرد: دهه ولایت یکی از ویژه برنامه‌های قابل توجه و پر رونق اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در طول سال‌های متمادی است. 

این مسئول با بیان اینکه برنامه مذکور در راستای اهتمام به امور ویژه فرهنگی پیرامون غنا بخشیدن فرهنگ اصیل اسلامی برگزار می‌شود افزود: امام‌شناسی و ولایت‌مداری حول محور ولایت مطلقه فقیه در ایام دهه ولایت با نام جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی از جمله اهداف است.

وی ادامه داد: ویژه برنامه دهه ولایت در راستای اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و با هدف تعمیق اعتقادات و ارتقای سطح معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت برگزار می‌شود.

عادلی، ترویج فرهنگ وقف ولایی در راستای ایجاد وقف جدید و استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه را در راستای برگزاری مطلوب برنامه‌های مذهبی برشمرد.

وی، معرفی شخصیت والای امیر مومنان علی ‌(ع) به عنوان الگوی حقیقی و عملی انسان کامل را از دیگر اهداف این برنامه ذکر کرد.

مدیرکل اوقاف گیلان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در دهه ولایت را در راستای معرفی و تبیین جایگاه امامت و ولایت فقیه به عنوان ادامه ولایت ائمه معصومین(ع) عنوان کرد.

وی برگزاری جشن دهه ولایت را در فراهم کردن بستر مناسب برای افزایش بصیرت، تفکر ولایی و بینش سیاسی اقشار جامعه تأثیرگذار دانست.

عادلی خاطرنشان کرد: اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی مناسب با تقویم روزشمار در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به منظور بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر اهداف برگزاری این جشن در گیلان است.

وی برگزاری همایش بانوان ولایی،‌ اعزام کاروان شادی،‌ برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در اماکن متبرکه،‌ خطبه‌خوانی، ترجمه خطبه غدیر، برپایی ایستگاه‌های «همه واقفیم» در صحن بقاع و ... را از دیگر برنامه‌های جشن ولایت ذکر کرد.

این مسئول، یادآور شد: تجلیل از سادات خادم بقاع متبرکه شامل خادمان رسمی، افتخاری و فصلی نیز از دیگر بخش‌های جشن ولایت است.

به گفته وی، نماز عید قربان در بیش از 150 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84002/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول