اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر مشهد:

امیدواریم تا عید قربان حکم مرتضوی امضا شود/ ارسال پاسخ استعلام‌ها به وزارت کشور

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امیدواریم تا قبل از عید قربان حکم مرتضوی امضا شود.

امیدواریم تا عید قربان حکم مرتضوی امضا شود/ ارسال پاسخ استعلام‌ها به وزارت کشور

محمد آصفی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: امضای حکم شهردار توسط وزیر کشور پس از انجام مراحل اداری انجام می‌شود.

وی افزود: بعد از اینکه درخواست شورای اسلامی شهر به دست وزیر کشور می‌رسد از آنجا به حوزه معاونت عمرانی که متولی موضوع شهرداری‌ها و شوراهای شهر است، ارجاع می‌شود و دفتر کارشناسی که مسئول پیگیری این موضوع است مکاتباتی را با دستگاه‌های ذی‌ربط در قالب استعلام انجام می‌دهد که این پروسه تا دریافت پاسخ معمولاً یک تا دو هفته طول می‌کشد.

آصفی‌یزدی افزود: تا پایان هفته گذشته پاسخ استعلام‌ها دریافت شده و در مرحله ارسال از دفتر شهری به معاونت عمرانی و از آنجا به دفتر وزیر کشور است.

وی گفت: در این مرحله وزیر طبق ملاحظات، مشورت‌ها و مستنداتی که ضمیمه حکم و پرونده است اقدام به امضا کردن حکم کرده که گاهی اوقات ظرف مدت یک روز و برخی مواقع ظرف مدت دو یا سه روز این کار طول می‌کشد تا حکم امضا شود و این امر منوط به تشخیص وزیر است.

این مسئول تاکید کرد: به لحاظ قانونی‌، شهرداری که شورای اسلامی شهر مشهد معرفی کرده است هیچ منع قانونی برای امضای حکم ندارد زیرا طبق قانون و آئین‌نامه مربوطه و تبصره‌ها اگر فردی که به عنوان شهردار معرفی می‌شود سوابق اجرایی در حوزه وزارتخانه‌ها، استانداری و مدیریت‌های مختلف داشته باشد حتی اگر دارای مدرک تحصیلی دیپلم هم باشد، وزیر کشور می‌تواند حکم وی را امضا کرده و ابلاغ کند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: چنانچه در مهلت قانونی وزیر کشور پاسخ شورای شهر را ندهد طبق قانون، شورا می‌تواند مراتب را به هیئت حل اختلاف ارجاع داده و اگر ظرف مدت 15 روز نیز این هیئت پاسخ شورا را ندهد شورای شهر می‌تواند رسماً و راساً خودش شهردار را منصوب کند.

وی گفت: امیدواریم قبل از عید قربان حکم مرتضوی امضا شود.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول