اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی استان قم:

13 آبانی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته خواهیم داشت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امسال به دلیل شرایط حساس کشور و منطقه و نیز هوشیاری ملت ایران، شاهد برگزاری مراسم 13 آبانی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته خواهیم بود.

13 آبانی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نصرت‌الله لطفی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد با بیان این‌که امسال شرایط روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بسیار ویژه است، اظهار داشت: به لطف الهی قرار است تاریخی‌ترین و باشکوه‌ترین مراسم را در 13 آبان امسال داشته باشیم.

وی افزود: مراسم امسال باید پیام صلابت و پایداری ملت ایران را کاملا نمایان سازد؛ برخی روزنامه‌ها به صورت زنجیره‌ای شبهاتی را مطرح کرده‌‌اند اما باید توجه داشت که 13 آبان یک نامگذاری معمولی نبوده و جزو مصوبات مجلس است و تاییدیه شورای نگهبان را نیز به همراه دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که نباید بهانه به دست نااهلان داد، خاطرنشان کرد: چنانچه از منظر مذاکرات پیش رو هم بخواهیم به این مسئله نگاه کنیم در می‌یابیم که حمایت‌های مردمی در حقیقت پشتوانه‌ای برای افزایش قدرت چانه‌زنی دستگاه دیپلماسی کشور محسوب می‌شود؛ کسانی که بحث حذف شعار مرگ بر آمریکا را مطرح می‌کنند در حقیقت تاریخ را تحریف کرده‌اند و گمان می‌کنند می‌توان به غرب امیدوار بود.

وی ادامه داد: ملت ایران کماکان نفرت ابدی و قلبی نسبت به آمریکا، صهیونیسم و تمام استکبارگران دارد.

لطفی در ادامه به ضرورت فراگیر بودن مراسم 13 آبان و حضور حداکثری همه اقشار در آن اشاره کرد و گفت: نباید این مناسبت را تنها به دانش‌آموزان اختصاص داد هرچند لازم است نسل امروز را با استکبار جهانی و نقشه‌های شوم غرب آشنا سازیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که انجام اقدامات تبیینی در مورد 13 آبان بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: درباره ارتباط با آمریکا نمی‌توان بر اساس نظرسنجی‌ها تصمیم‌گیری کرد بلکه هرگاه رهبر معظم انقلاب تشخصیص دادند که رابطه مفید است آنگاه باید از طریق همه‌پرسی اقدام شود.

وی میدان روح‌الله در قم را بهترین مکان برای شروع مراسم 13 آبان دانست و افزود: یکی از مناسبت‌های این روز دستگیری و تبعید امام راحل است.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در روز 13 آبان باید همواره جنبه مردمی کار را حفظ کرد و لازم نیست استانداری در این زمینه ورود پیدا کند؛ در این مقطع حساس باید مراسمی تاریخی و باشکوه را برگزار کنیم تا علاوه بر این‌که پشتیبانی از دولت صورت می‌گیرد هیچ کس هم نتواند به شبهه‌افکنی بپردازد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر حفظ جنبه تجمع مراسم 13 آبان گفت: جمعیت حاضر مسیری را به راهپیمایی خواهند پرداخت و بهانه هم به دست دشمنان نخواهد افتاد.

وی اظهار داشت: امسال تجمع اصلی مردمی در روز 13 آبان ساعت 10 صبح در حرم مطهر حضرت معصومه (س) خواهد بود ولی ادارات آموزش و پرورش و سایر نهادها می‌توانند ساعت 9 صبح در میدان روح‌الله تجمع خود را ساماندهی کنند.

لطفی در ادامه به ضرورت اعلام بیانیه‌های 13 آبان یک هفته پیش از شروع این مراسم عظیم اشاره کرد و گفت: باید پیش از 13 آبان تمام فراخوان‌ها و بیانیه‌‌ها را از طریق رسانه‌ها اعلام کرد تا اطلاع‌رسانی کاملی در این زمینه صورت گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که تعامل و همکاری با حوزه علمیه در زمینه برگزاری گسترده مراسم 13 آبان ضروری است، تصریح کرد: تعطیلی دروس عمومی حوزه در آستانه ماه محرم امسال ظرفیت مناسبی برای حضور گسترده طلاب در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اعلام همیشگی انزجار از فتنه‌گران و کسانی که افکار شومی در سر دارند، گفت: ملت ایران همواره در زمینه دفاع از ولایت و رهبری و نیز پشتیبانی از انقلاب در صحنه حضور داشته‌اند و در همه مراسم ملی و مذهبی این ویژگی را نشان می‌دهند.

لطفی افزود: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید از هم‌اکنون برای دهه بصیرت برنامه‌ریزی کنند و از تمام ظرفیت‌ها بهره بگیرند.

انتهای پیام/78004/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول