اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان خبر داد

کدگذاری و داوری آثار ارسالی به جشنواره عکس بسیج زنجان

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: در حال حاضر کدگذاری جشنواره عکس استان زنجان انجام شده و داوری این آثار انجام می‌شود.

کدگذاری و داوری آثار ارسالی به جشنواره عکس بسیج زنجان

سید جواد هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مقدمات لازم برای برگزاری جشنواره عکس بسیج در استان زنجان فراهم شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اینکه امسال دومین جشنواره دوسالانه عکس بسیج در استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: در حال حاضر کدگذاری آثار انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه پس از کدگذاری آثار، داوری آثار ارسالی انجام می‌شود، افزود: به همین منظور دو داور از زنجان و یک داور کشوری، به داوری آثار ارسالی می‌پردازند.

هاشمی با بیان اینکه به زودی زمان دقیق برگزاری این جشنواره اعلام می‌شود، گفت: اردوی عکاسی ویژه هنرمندان یکی از برنامه‌های مقدماتی برای اجرای جشنواره عکس بسیج در استان بود.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل درخواست هنرمندان، زمان ارسال آثار به جشنواره عکس بسیج در استان تا 15 مهر ماه سال‌جاری تمدید شد، خاطرنشان کرد: هنرمندان استقبال خوبی از این جشنواره داشتند.

* راه‌اندازی وبلاگ‌های شهدای هنرمند استان زنجان

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی وبلاگ‌های شهدای هنرمند استان زنجان گفت: برای نخستین بار برای هر شهید هنرمند که از سوی سازمان شناسایی شده، یک وبلاگ راه‌اندازی می‌شود.

هاشمی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای هنرمند استان زنجان افزود: شناسایی شهدای هنرمند، جمع‌آوری آثار و وصیت‌نامه، ساخت مستند شهدای هنرمند استان زنجان، معرفی شهدا در فضای مجازی و راه‌اندازی وبلاگ از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

این مسئول با بیان اینکه مقدمات برگزاری کنگره شهدای هنرمند استان زنجان انجام می‌شود، تصریح کرد: طی هفته گذشته با خانواده چهار شهید ابهری دیدار شد.

وی از جمع‌آوری آثار شهیدان میرزا جانی و سلیمانی از شهدای هنرمند ابهر خبر داد و ابراز داشت: جمع‌آوری آثار شهدای شهرستان خرم‌دره نیز در دستور کار این کنگره است.

هاشمی هشت سال دفاع مقدس را از مهم‌ترین دوران برجسته و ارزنده تاریخ معاصر ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: برای ارائه ارزش‌های چنین دورانی باید همه افراد به وظایف خود عمل کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به نقش شهدای هنرمند در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هنرمندان با خلق آثار هنری نقش مهمی در انتقال میراث فرهنگی و ارزشی دفاع مقدس دارند.

* نقش هنرمندان بسیجی در تحقق شعار سال

این مسئول با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: نقش هنرمندان بسیجی در این عرصه پر رنگ است.

وی اذعان داشت: بسیج هنرمندان در جنگ نرم با ایجاد حلقه‌های صالحین و با استفاده از سرگروه‌های تربیتی و بصیرتی در حوزه‌های مختلف، روحیه بسیجی را تقویت می‌کند.

هاشمی متذکر شد: شناسایی شهدای هنرمند دوران دفاع مقدس و معرفی آنان به عنوان الگو به جامعه هنری استان، برگزاری نخستین یادواره شهدای هنرمند، ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی با ابزار هنر، تربیت هنرمند متعهد، انقلابی و بصیر از طریق حلقه‌های شجره طیبه صالحین و برگزاری جشنواره‌های مختلف از برنامه‌های سال‌جاری بسیج هنرمندان است که بخشی از این برنامه‌ها محقق شده است.

انتهای پیام/73003/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول