اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان صورت می‌گیرد

بهسازی راه‌های 8 روستای پرجمعیت دیواندره

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس از آسفالت و بهسازی راه‌های هشت روستای پرجمعیت دیواندره با صرف اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان خبر داد.

بهسازی راه‌های 8 روستای پرجمعیت دیواندره

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیداحسن علوی شامگاه یکشنبه در بازدید و بررسی روند اجرای پروژه‌های راه روستایی دیواندره اظهار کرد: 8 روستای پرجمعیت شهرستان دیواندره با صرف اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان تا پایان آبان ماه امسال از راه آسفالته بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، با اجرای این طرح‌ها 30 کیلومتر از راه‌های روستایی بخش مرکزی و کرفتو شهرستان دیواندره آسفالت می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس ابراز امیدواری کرد که با تأمین اعتبار و اجرای پروژه‌های مختلف استان کردستان از نظر شاخصه بهره‌مندی از راه مناسب به میانگین کشوری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این بازدید با بیان اینکه 38.5 درصد راه‌های روستایی کردستان آسفالته هستند، تصریح کرد: سایر راه‌های روستایی استان که بار ترافیکی کم‌تری دارند، نیز با رویه شنی روسازی در شرایط مناسبی هستند.

وجدی تصریح کرد: 2 هزار و 330 کیلومتر از مجموع 6 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته، یک‌هزار و 780 کیلومتر رویه شنی و مابقی مالرو و فاقد مشخصات هستند.

به گفته وی، میانگین کشوری بهره‌مندی از راه‌های مناسب و آسفالته روستایی 64 درصد است و میانگین استانی در این زمینه 38.5 درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه میانگین بهرمندی برخی از شهرستان‌های کردستان از راه مناسب روستایی بیشتر از میانگین استانی است، خاطرنشان کرد: رساندن شهرستان‌هایی که از نظر بهره‌مندی از راه روستایی مناسب میانگین پایین‌تری دارند از اولویت‌های این اداره‌کل در استان است.

وجدی خاطرنشان کرد: استان ما در زمینه راه آسفالته روستایی رتبه 29 کشور را دارد که در صورت اختصاص 590 میلیارد تومان تا 5 سال آینده به میانگین کشوری خواهیم رسید.

وی در پایان تصریح کرد: در سال گذشته در زمینه عملکرد اجرای پروژه‌های راه روستایی با وجود همه کمبودها و مشکلات رتبه دوم کشوری را کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام/79002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول