اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه:

قانون پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ به کتابخانه‌ها در کهگیلویه اجرایی نشده است

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه با اشاره به بدهی 140 میلیون تومانی شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها بر ضرورت اجرای قانون پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه‌های کهگیلویه تأکید کرد.

قانون پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ به کتابخانه‌ها در کهگیلویه اجرایی نشده است

محمد طلا سیاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: بیش از 5500 نفر در کتابخانه‌های شهرستان کهگیلویه عضویت دارند.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه با بیان اینکه تعداد 10 باب کتابخانه در سطح شهرستان وجود دارد افزود: از این تعداد شش باب کتابخانه شهری و چهار باب در مناطق روستایی دایر شده است.

سیاهی ادامه داد: بیش از 85 هزار نسخه کتاب در قالب 70 هزار و 800 عنوان در کتابخانه‌های شهرستان موجود است.

وی با اشاره به آمار مراجعین به کتابخانه‌ها ابراز داشت: در شش ماهه نخست سال‌جاری بیش از 59 هزار نفر به کتابخانه‌ها در سطح شهرستان مراجعه کرده است.

سیاهی از عضویت 40 درصدی جمعیت شهرستان در کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: پنج درصد جمعیت شهری و دو درصد جمعیت روستایی کهگیلویه عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

به گفته سیاهی به ازای هر 5/1 نفر یک جلد کتاب در کتابخانه‌های شهرستان وجود دارد.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه فضای مطالعه در سطح شهرستان را به ازای هر 10 نفر یک متر دانست و تصریح کرد: به ازای هر 12 هزار و 569 نفر یک کتابخانه موجود است.

سیاهی تعداد عضویت در کتابخانه‌ها را به ازای هر 28 نفر یک نفر عنوان کرد و افزود: هر عضو در شش ماهه گذشته حداقل هشت جلد کتاب به امانت گرفته است.

این مسئول در نهاد کتابخانه‌های عمومی استقبال مردان از کتابخانه‌های عمومی شهرستان را 20 درصد بیشتر از زنان خواند و گفت: تعداد کتب دریافتی توسط زنان هشت درصد بیشتر از مردان بوده است.

وی با بیان این مطلب که کتابخانه‌ها نهاد غیردولتی هستند و برای سرانه هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها هیچ بودجه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود خواستار همکاری شهرداری‌ها در اجرای قانون پرداخت سهم نیم درصدی درآمد شهرداری به نهاد کتابخانه‌های عمومی شد.

 سیاهی با اشاره به بدهی شهرداری دهدشت تا سال 91 به کتابخانه‌ها این مبلغ را بالغ بر 123 میلیون و 700 هزار تومان دانست و افزود: سهل‌انگاری شهرداران باعث شد که مشکلات این نهاد بیشتر شود.

وی میزان بدهی شهرداری قلعه‌رئیسی و دیشموک را به ترتیب 12 و پنج میلیون تومان برشمرد و ابراز امیدواری کرد شهرداران جدید نسبت به تأدیه دیون خود همکاری لازم را با نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام/82016/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول