اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در عید سعید قربان

ناظران ذبح شرعی دامپزشکی اراک در 9 پایگاه مستقر می‌شوند

رئیس شبکه دامپزشکی اراک از استقرار ناظران ذبح شرعی، بازرسان و کارشناسان بهداشتی این شبکه در 9 پایگاه در عید سعید قربان خبر داد.

ناظران ذبح شرعی دامپزشکی اراک در 9 پایگاه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیروس سلمان‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اکیپ‌ها به منظور حفظ سلامت شهروندان در کشتارگاه دام، بهزیستی، موسسه معلولین، کمیته امداد ناحیه یک و دو، موسسه سالمندان و میدان دام، به صورت ثابت و یک اکیپ به صورت سیار مستقر خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ذبح دام براساس فرهنگ‌ اسلامی در عید سعید قربان که نتیجه آن افزایش تماس افراد با دام، لاشه و ترشحات دام خواهد بود، شبکه دامپزشکی به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های احتمالی دام اقدام به استقرار این اکیپ‌ها کرده است.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک اضافه کرد: هدف از تشکیل گروه‌های ناظران ذبح شرعی و بازرسان بهداشتی کمک به شهروندان در انتخاب دام سالم و نظارت بر کشتار و گوشت استحصال شده است.

سلمان‌نژاد با تأکید بر اینکه مردم باید در هنگام خرید دام قربانی از سلامت ظاهری دام مطمئن شوند، بیان داشت: مردم باید از خرید دام‌هایی که علائم ظاهری بیماری از قبیل لاغری، بیماری‌های پوستی مانند کچلی و گری، وجود کنه روی بدن دام، تب، ریزش آب و ترشحات چرکی از چشم و بینی دارند، خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه حالت غیرطبیعی شامل کیسه‌ آبکی و خطوط سفید رنگ در جگر و ریه و یا مشاهد اجسام به شکل دانه‌ای برنج در سطح داخلی لاشه از مصرف آن خودداری کنند.

انتهای پیام/87007/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول