اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های فارس خواستار شد

تاسیس مجمع خیرین اصلاح و تربیت در فارس

مدیرکل زندان‌های فارس خواستار تاسیس مجمع خیرین اصلاح و تربیت در این استان شد.

تاسیس مجمع خیرین اصلاح و تربیت در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های فارس، موسی احمدی در جلسه مشترکی که با حضور مدیر بنیاد تعاون زندانیان فارس و مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز این استان در اداره‌کل زندان‌های فارس برگزار شد، اظهار داشت: زندانیان به عنوان عضوی از جامعه محسوب می‌شوند و انتظار ما از خیران فارس این است که این قشر از جامعه نیز حمایت و مجمع خیرین اصلاح و تربیت در این استان تأسیس شود.

وی افزود: در پرتو همکاری و تعامل مجامع مختلف خیران استان فارس در تاسیس مجمع خیرین اصلاح و تربیت بخش قابل توجهی از اهداف مشترک مجامع خیران و اداره‌کل زندان‌ها در حوزه اصلاح و تربیت که ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و فراگیر کردن سوادآموزی در مقاطع مختلف تحصیلی و تحصیلات عالی، حرفه‌آموزی و توسعه اشتغال مولد و همچنین کاهش جمعیت کیفری و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه است، تحقق می‌یابد.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: مجموعه زندان‌ها در سطح این استان به مکان‌هایی برای اصلاح و تربیت و تعلیم علوم قرآنی تبدیل شده‌اند و به منظور گسترش علم‌آموزی و تعالیم علوم دینی به حمایت متولیان تربیتی و فرهنگی فارس نیاز است.

احمدی در ادامه تصریح کرد: اگر به یک زندانی در زندان آموزش می‌دهیم به دنبال این هستیم که با آموزش وی، پس از آزادی نیز به دنبال جرم و خطای مجدد نرود و آسیب‌های دیگر متوجه او و خانواده‌اش نشود و زمینه بازگشت مفید وی به جامعه فراهم شود.

در ادامه مدیر بنیاد تعاون زندانیان فارس نیز تغییر دیدگاه عمومی جامعه نسبت به زندان و زندانی را ضروری دانست و بررسی راهکارهای عملی برای دستیابی به تعامل حداکثری بین مجامع خیران این استان و زندان را به عنوان یک ضرورت اجتماعی مورد تأکید قرار داد.

مسلم دهقانی همچنین بخشی از تامین امنیت عمومی را در گرو این تعامل دانست و اضافه کرد: در نتیجه همکاری تنگاتنگ مجامع خیران این استان با مجموعه زندا‌ن‌های فارس امکان فراهم آوردن زمینه مناسب برای توسعه فضاهای آموزشی و کارگاهی مهیا می‌شود و در این شرایط ما شاهد کاهش نرخ بازگشت مجدد زندانیان به زندان و در نتیجه کاهش اعمال مجرمانه در این استان خواهیم بود.

مدیر کانون اصلاح و تربیت شیراز نیز گفت: بازدید هنرمندان و ورزشکاران از زندان‌ها به ویژه کانون‌های اصلاح و تربیت موجب دلگرمی برای زندانیان و مددجویان و الگو گرفتن از آنها می‌شود و ممکن است زندگی تعداد بسیاری از مددجویان با این دیدارها تغییر کند.

علی محمد رحیمی افزود: بیان خاطرات، موفقیت‌ها و شکست‌های زندگی و چگونگی پیشرفت هنرمندان در تغییر بینش مددجویان تاثیرگذار است. 

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول