اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آب منطقه‌ای مازندران خبر داد

افزایش آلودگی آب‌های زیرزمینی مازندران

سرپرست آب منطقه‌ای مازندران گفت: آلودگی‌ آب‌های زیرزمینی در مازندران افزایش یافته است و به همین استفاده از آب‌های سطحی برای تامین آب شرب باید هر چه زودتر صورت گیرد.

افزایش آلودگی آب‌های زیرزمینی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حسین زارع عصر امروز در جلسه بررسی مسائل سد هراز با حضور استاندار مازندران با اعلام اینکه آب محور توسعه است، اظهار داشت: سالانه 4.2 میلیارد مترمکعب آب در مازندران تولید می‌شود که یک میلیارد مترمکعب آب از طریق رودخانه هراز است.

وی اشاره کرد: از این میزان به لطف وجود دو سد بزرگ شهید رجایی و البرز 190 میلیون مترمکعب و در مجموع از طریق سدهای کوچک 400 میلیون مترمکعب مهار می‌شود اما سد هراز به تنهایی 650 میلیون مترمکعب آب را مهار خواهد کرد.

زارع با بیان اینکه با احداث سد هراز 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی رونق خواهد گرفت، یادآور شد: بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم از دیگر اهداف این سد است.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون 99 درصد آب شرب مورد نیاز مردم مازندران از طریق منابع زیرزمینی تامین می‌شود اما این آب‌های کیفیت قابل قبولی ندارد، خاطرنشان کرد: آلودگی‌ آب‌های زیرزمینی در مازندران افزایش یافته و به همین خاطر استفاده از آب‌های سطحی برای تامین آب شرب باید هر چه زودتر صورت گیرد.

سرپرست آب منطقه‌ای مازندران گفت: بخش مهمی از آب شرب شهرهای گروه الف مازندران از طریق سد هراز تامین خواهد شد.

انتهای‌پیام/86011/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول