اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز خبر داد

بررسی علت بیماری 150 دانشجوی دانشگاه شیراز

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز از بررسی علت بیماری 150 دانشجوی دانشگاه شیراز خبر داد.

بررسی علت بیماری 150 دانشجوی دانشگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامرضا رخشنده‌رو بعد از ظهر امروز در نشست خبری بررسی دلایل یک نوع بیماری‌ که اخیرا بین دانشجویان دانشگاه شیراز، شیوع پیدا کرده بود، اظهار داشت: برای 17 هزار دانشجوی دانشگاه، روزانه 15 هزار پرس خوراک در سه آشپزخانه تهیه و در 12 محل توزیع می‌شود.

وی افزود: پیمانکاران با صلاحیت آشپزخانه‌ها، در ابتدای هر سال تحصیلی در مزایده‌ای انتخاب می‌شوند و کارکنان نیز از مرکز بهداشت کارت سلامت خود را دریافت می‌کنند.

رخشنده‌رو همچنین به چند نوبت نظرخواهی از دانشجویان برای بهبود وضعیت خوابگاه‌ها و غذاخوری‌ها اشاره کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز بیان کرد: روز دوشنبه 15 مهرماه جاری اطلاع یافتم که چند دانشجوی ما در بیمارستان شهید فقیهی بستری شده‌اند که همان شب با تعدادی از مسئولان دانشگاه به آن‌جا رفته و متوجه شدیم که 9 دانشجوی دختر بیمار، اغلب از خوابگاه‌های 13 و 14 بودند.

وی افزود: دختران جدیدالورود ما بیشترین آمار بیماران را به خود اختصاص دادند که از 9 دانشجویی که در شب نخست به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، هشت دانشجو مرخص شدند و روز بعد با مراکز بهداشتی که با ما همکاری دارند، مکاتبه داشتیم.

رخشنده‌رو با تائید بر اینکه 150 دانشجوی دانشگاه شیراز بیمار شده‌اند، گفت: از این تعداد، 130 دانشجو به صورت سرپایی مداوا شده و نیازی به بستری شدن در درمانگاه نداشتند که در مدت یک هفته چهار میلیون تومان هزینه درمان دانشجویان را دانشگاه به عهده گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز با اشاره به شیوع بیماری با علائمی شبیه به بیماری دانشجویان در سطح شهر، خاطرنشان کرد: تا به حال مسمومیت خوراک سلف دانشگاه یا مورد دیگر اثبات نشده‌ است و ما همچنان پیگیر یافتن دلیل بیماری هستیم و تا زمان مشخص شدن علت، نمی‌توان اظهارنظر کرد.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول