اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

گلستان روی کمربند زلزله قرار دارد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: این استان بر روی کمربند زلزله واقع است و این موضوع تهدید زلزله در استان را دوچندان می‌کند.

گلستان روی کمربند زلزله قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی امشب در جمع اعضای مدیریت بحران استان گلستان به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی در استان اظهار داشت: این وضعیت ایجاب می‎کند که هر لحظه برای مواجهه با شرایط اضطراری ناشی از زلزله آماده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر برنامه‎های آموزشی متعددی در قالب کارگاه آموزشی و تخصصی و در سطح عام توسط این اداره‌کل آماده و اجرایی شده است.

اجرای دوره آموزش مدیریت بلایای طبیعی طی 3 سال در سطح گلستان

سمعیی با اشاره به دوره آموزش مدیریت بحران بلایای طبیعی برای مدیران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اضافه کرد: این دوره آموزشی طی سه سال و به طور مستمر برای سطوح استانی و شهرستانی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع زلزله و سیل، در اکثر این کارگاه‎های آموزشی بلایای طبیعی مورد اشاره بوده است.

هفته کاهش بلایای طبیعی هفته ارزیابی توان جامعه برای مواجهه با حوادث طبیعی است

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به هفته کاهش به عنوان تلنگری برای تاکید بر اهمیت پیشگیری و آمادگی برای مواجهه با حوادث طبیعی تصریح کرد: این هفته فرصتی است تا با بررسی توانمندی‎های خود و جامعه بر توانمندسازی این دو بخش برای روبه‌رو شدن با حوادث طبیعی تلاش کنیم.

سمیعی ادامه داد: بهترین مسیر آگاهی جامعه با آموزش همگانی آن ‎هم از طریق رسانه‎های فراگیر از جمله صدا و سیما امکان‎پذیر است.

وی با تشکر از تعامل صدا و سیمای گلستان با مدیریت بحران گلستان افزود: نتیجه این تعامل و همکاری، همگرایی و همراهی بیشتر جامعه با مجموعه برنامه‎های این اداره‌کل در حوزه پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است.   

سمیعی با اشاره به شعار «انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه، مدیریت جامع مخاطرات» به عنوان شعار هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در کشور یادآور شد: این شعار به دنبال سهیم کردن جامعه برای پیشگیری از خطراتی است که جامعه در اثر بلایای طبیعی با آن روبه‎رو است.

وی تاکید کرد: انتظار می‎رود با تعامل دستگاه‎های اجرایی استان، برنامه‎های خوب و تاثیرگذاری در این هفته برگزار شود. 

سمیعی خاطرنشان کرد: برنامه‎های این هفته با هدف ارتقاء سطح آگاهی‎های عمومی نسبت به مخاطرات طبیعی، نحوه پیشگیری و گسترش فرهنگ ایمنی در سطح کشور و به تبع آن استان برگزار می‎شود.

20 مهرماه روز ملی «ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی» است که طی یک هفته از 20 مهرماه تا 26 مهرماه، هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده می‎شود.

انتهای پیام/83002/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول