اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی گلستان:

پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی است

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان گفت: پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی است.

پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمود میرفیضی امشب در هجدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: پس از تغییراتی که در نیروی انتظامی ایجاد شد، پلیس از رویکرد نظامی و انتظامی مطلق به یک پلیس اجتماعی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: پلیس اعتقاد دارد اگر می‎خواهد مردم‎دار باشد و اعتماد عمومی را همراه خود داشته باشد باید اصل تکریم در روابط با مردم را مورد توجه قرار دهد.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان بیان کرد: پلیس به عنوان حافظ و مجری قانون حق ندارد پای خود را فراتر از قانون بگذارد و فراتر از قانون عمل کند.

این مسئول افزود: امروز توسعه تکنولوژی را در ابعاد مختلف در جهان شاهد هستیم و پلیس برای ارائه خدمات بهتر سعی کرده اصل روزآمدی و استفاده از فناوری‎های روز را در دستور کار خودش داشته باشد.

میرفیضی اذعان کرد: امروز 130 سامانه جامع که تولید داخل کشور است در این راه استفاده می‎شود.

تشکیل شورای معتمدان پلیس در محلات

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به ظرفیت‎های مختلف موجود در اقشار مختلف جامعه برای پیشبرد اهداف نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس مردم را به عنوان یک سرمایه اجتماعی می‎داند و از ظرفیت‎های موجود در جامعه به نحو احسن استفاده خواهد کرد.

میرفیضی گفت: استفاده از دانش‎آموزان در موضوع همیار پلیس، تشکیل پلیس‎یاران جوان و نوجوان و موارد مشابه از جمله ظرفیت‎های بسیار بالایی است که در جامعه برای برقراری نظم و امنیت با مشارکت مردم وجود دارد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که پلیس در دستور کار خود دارد، ساماندهی و تشکیل شورای معتمد پلیس در محلات است.

میرفیضی متذکر شد: آنچه که در شورای معتمد پلیس در جامعه به آن تاکید داریم رعایت اصل هشتم قانون اساسی است که مردم باید در سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خودشان نقش داشته باشند.

تشکیل شورای سیاستگذاری با همکاری شهرداری و شورای شهر

فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری در کنار پلیس اهداف مشترکی را برای برقراری نظم و امنیت در جامعه و شهر برعهده دارند.

وی افزود: برای اینکه بتوان از ظرفیت‎های پلیس، شورای شهر و شهرداری استفاده کرد نیاز است تا یک شورایی به عنوان شورای سیاستگذاری تشکیل شود.

میرفیضی بیان کرد: در این شورای سیاستگذاری می‎توان با تشکیل کمیته‎های تخصصی و مطرح کردن نظرات کارشناسی و تحقیقات میدانی در بروز بسیاری از معضلات و مشکلات شهری پیشگیری، آموزش، فرهنگسازی و در صورت لزوم برخورد کرد.

وی تاکید کرد: پلیس پیشگیری اجتماعی را بر پیشگیری انتظامی مقدم می‎داند و قاعدتا می‎توان با استفاده از این شورا و گروه‎های تخصصی از ظرفیت‎های موجود در جامعه استفاده کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان در پایان به امضای تفاهمنامه مشترک بین شورای شهر، شهرداری و نیروی انتظامی در برخی استان‎ها اشاره کرد و ابراز داشت: نیروی انتظامی استان گلستان این آمادگی را دارد تا با امضای تفاهمنامه سه طرفه این تعامل را ایجاد کند و به نوعی شورای شهر و شهرداری را به عنوان نهاد قانون‎گذاری محلی یا پارلمان محلی و اجرای قانون شهری در برقراری نظم و امنیت در شهر شریک کند تا به نوعی نمایندگان مردم در پارلمان محلی نیز نقش بالایی داشته باشند.

انتهای پیام/83004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول