اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خبر داد

اجرای طرح ساماندهی مراکز جمع‌آوری ضایعات در کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرحی با هدف ساماندهی مراکز جمع‌آوری ضایعات در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح ساماندهی مراکز جمع‌آوری ضایعات در کرج

همایون رضامدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: یکی از مواردی که طی سال‌های اخیر در دستور کار شهرداری کرج قرار گرفته، نحوه جمع‌آوری، دفن و بازیافت زباله و ضایعات سطح شهر است.

وی تصریح کرد: این حوزه به دلیل اینکه با سلامت و بهداشت شهر به صورت مستقیم در ارتباط است، از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به همین دلیل شهرداری کرج و سازمان مدیریت پسماند، تلاش بسیاری برای برخورد با مراکز غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات به ویژه پسماندهای خشک انجام داده است.

این مسئول افزود: یکی از دستاوردهای خوبی که این تلاش‌ها به دنبال داشته، مربوط به دفن و بازیافت بهداشتی زباله‌ها و ضایعات جمع‌آوری شده از سطح شهر است.

رضامدنی افزود: مشاهده می‌شود که برخی افراد و مراکز به صورت غیر‌مجاز اقدام به جمع‌آوری ضایعات به ویژه پسماندهای خشک می‌کنند که در حال حاضر نیز طرح ساماندهی اینگونه مراکز در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه برخوردی با اینگونه مراکز صورت گرفته است، گفت: فاز نخست اجرای این طرح مربوط به شناسایی افراد و مراکزی است که بدون کسب مجوز‌های قانونی، اقدام به این کار می‌کنند که این بخش از طرح مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ادامه داد: فاز دوم برخورد و جمع‌آوری این مراکز است و به طور قطع جلوی افراد و شرکت‌هایی که بدون مجوز اقدام به جمع‌آوری ضایعات و زباله می‌کنند، گرفته خواهد شد.

رضامدنی تصریح کرد: همچنین نظارت‌های لازم را بر مراکز مجاز خواهیم داشت و پس از صدور مجوز‌های قانونی کار رها نخواهد شد.

وی افزود: طی روزهای اخیر نیز یک مرکز جمع‌آوری ضایعات در منطقه دهقان ویلای کرج به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و آلوده کردن محیط زیست که موجب آزار و اذیت شهروندان شده بود، با حکم قانونی تعطیل شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در پایان گفت: به طور قطع خرید و فروش ضایعات و پسماندهای خشک، قانونی نیست و این سازمان با جدیت طرح برخورد با متخلفان در این حوزه را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول