اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه

مصوبات سفر رهبری در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به تشریح مصوبات و دستاوردهای سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.

مصوبات سفر رهبری در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح شد

ابراهیم رحیمی‌زنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مردم کرمانشاه در بیستم مهرماه حادثه‌ای بزرگ خلق کردند که برای همیشه در تاریخ ماندگار و ثبت و ضبط شده است.

رحیمی‌زنگنه ادامه داد: مردم استان کرمانشاه همان‌طور که در طول هشت سال دفاع مقدس وفاداری خود را به نظام و انقلاب به اثبات رساندند، در بیستم مهر ماه بار دیگر این وفاداری را به مقام ولایت و انقلاب ثابت کردند.

به گفته وی، سفر نورانی و مبارک ولی امر مسلمین جهان به پایتخت مقاومت برای حوزه فرهنگ و هنر دستاوردهای ارزشمندی داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: در واقع مصوبات سفر مقام معظم رهبری در حوزه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان بوده و در این راستا مصوبات ارزشمندی در نظر گرفته شده است که نقش بسزایی در توسعه فضاهای فرهنگی هنری استان به‌همراه خواهد داشت.

این مسئول گفت: از جمله این مصوبات می‌توان به احداث و تجهیز نگارخانه و سالن همایش‌های کرمانشاه اشاره کرد که این مجتمع عظیم با مساحتی به اندازه 9 هزار متر مربع زیربنا به تصویب رسیده و بالغ بر 90 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و احداث این مجتمع در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کار طراحی و مطالعات این مجتمع صورت گرفته و احداث آن امسال آغاز می‌شود.

رحیمی‌زنگنه به احداث چهار مجتمع فرهنگی هنری در شهرک دانش کرمانشاه، شهرستان سرپل‌ذهاب، مجتمع بخش گواور شهرستان گیلان‌غرب و مجتمع بخش بیستون شهرستان هرسین اشاره کرد و افزود برای این مجتمع‌ها اعتباری بالغ بر 84 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گفته این مسئول، زمین همه این مجتمع‌ها تهیه شده و کار طراحی و مطالعات آن‌ها نیز صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: از ویژگی‌های این مجتمع‌ها می‌توان به سالن اجتماعات 500 نفره، گالری نمایشگاه آثار هنری و نمایشگاه‌های فرهنگی هنری، پلاتو تخصصی تئاتر با ظرفیت 200 نفر اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: کار مجتمع فرهنگی هنری بیستون هرسین و مجتمع سرپل‌ذهاب آغاز شده و این دو مجتمع در مرحله اسکلت‌بندی هستند و کار نگارخانه و سالن یک‌هزار و 200 نفری نیز امسال آغاز می‌شود.

رحیمی‌زنگنه با اشاره به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تاکید کرد: در سفر مقام معظم رهبری مبلغ 2 میلیارد ریال برای تجهیزات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اختصاص پیدا کرد که این مبلغ تامین اعتبار و تعداد 100 کانون تجهیز شد. 

وی برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی هنری در محل مجتمع شهید آوینی در روز سه‌شنبه، تجلیل از بهترین موسیقی اجرا شده در سفر مقام معظم رهبری و برگزاری مراسم محفل شعر کرمانشاه در روز پنج‌شنبه به‌مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه از برنامه‌های این اداره‌کل است.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول