اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مؤسسه قرآنی شهید سردار نوح مجیدی کوهبنان خبر داد

شرکت 1447 کوهبنانی در طرح ملی حفظ قرآن

مدیر مؤسسه قرآنی شهید سردار نوح مجیدی کوهبنان گفت: یک‌هزار و 447 نفر از مردم این شهرستان در طرح ملی حفظ قرآن کریم شرکت کرد‌ند.

شرکت 1447 کوهبنانی در طرح ملی حفظ قرآن

سید محمدتقی روح‌الامینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار کرد: در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب اسلامی در‌باره تربیت حافظان و قاریان قرآن تلاش کردیم تا با همکاری تعدادی از مربیان متبحر مرکزی را برای تربیت قرآن‌آموزان کوهبنان دایر کنیم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مؤسسه قرآنی شهید سردار نوح مجیدی کوهبنان به همت مسئولان این شهرستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق شد.

مدیر مؤسسه قرآنی شهید سردار نوح مجیدی کوهبنان تصریح کرد: این مؤسسه به عنوان نخستین مرکز تخصصی در زمینه آموزش قرآن و معارف اسلامی به شیوه اشاره، پروانه‌ای و ... در سال 90 با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.

روح‌الامینی از همکاری هشت مربی مجرب که از حافظان و مربیان برجسته هستند با این مؤسسه قرآنی خبر داد و خاطر نشان کرد: این مؤسسه در تابستان سال جاری در دوره‌های روانخوانی، روخوانی و حفظ پذیرای کودکان و نوجوانان شهرستان کوهبنان بود.

وی تصریح کرد: مؤسسه قرآنی سردار شهید نوح مجیدی کوهبنان تاکنون چهار مرحله آزمون قرآن همزمان با سراسر کشور در رشته‌های ترجمه‌، مفاهیم‌، حفظ و تدبر در قرآن کریم در شهرستان کوهبنان با شرکت بیش از 350 نفر از قاریان و عاملان به قرآن کریم بر‌گزار کرده است که در طرح ملی حفظ، هزار و 447 نفر در حفظ جزء 29 قرآن شرکت کرده‌اند.

روح‌الامینی خاطر ‌نشان کرد: با تلاش دست‌اندرکاران و قرآن‌آموزان، مؤسسه قرآنی شهید سردار نوح مجیدی در زمینه آموزش قرآن در رشته‌های حفظ‌، قرائت و مفاهیم بسیار موفق بوده است به گونه‌ای که تعدادی از قرآن‌آموزان این مؤسسه در مسابقات قرآن آموزش و پرورش در استان کرمان حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

مدیر مؤسسه قرآنی شهید سردار نوح مجیدی کوهبنان گفت: این مؤسسه تلاش کرده ضمن همکاری با سایر مراکز آموزش قرآن کریم شهرستان در تمام مسابقات و جلسات قرآنی در مساجد و بقاع متبرکه کوهبنان حضوری پررنگ داشته باشد و ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی نسبت به توزیع سی‌دی و بسته آموزشی گام بردارد.

روح‌الامینی تصریح کرد: با تلاش‌های مستمر این مؤسسه تعدادی از قرآن‌آموزان موفق به حفظ یک تا 25 جزء قرآن کریم شده‌اند، لذا به منظور تشویق آنها تاکنون چند مرحله اردوهای تفریحی و زیارتی در داخل استان کرمان برگزار شده است.

وی افزود: همچنین توسط رقیه مجیدی یکی از خیران نیکوکار شهرستان کوهبنان زمینی در خیابان اصلی شهر کوهبنان برای ساخت این موسسه اهدا شده است که امید می‌رود با همت مسئولان و خیران به زودی شاهد احداث ساختمان این مرکز قرآنی در کوهبنان باشیم.

روح‌الامینی گفت: در پایان هر دوره گواهینامه‌های آموزشی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و معاون قرآنی وزیر ارشاد به قرآن‌آموزان ‌اعطا می‌شود.

انتهای پیام/80012/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول